کمک مالی برای قربانیان زلزله زدگان ولایت‌های (خوست و پکتیکا)

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در منطقه جنوبی افغانستان به تاریخ اول سرطان سال ۱۴۰۱ رخ داد، بخش‌هایی زیاد از ولایت‌های خوست و پکتیکا را ویران کرده و تلفات جدی بر جای گذاشت. در این حادثه علمناک افراد زیادی جان‌های شرین‌ شان را از دست دادند و بیشتر آنها مجروح و خانه‌های شان به طور کامل ویران شدند. از این رو پوهنتون کاردان کمپاین کمک مالی به خانوانده‌های آسیب دیده ولایات خوست و پکتیکا را راه اندازی کرد.

این کمپاین به مدت دو روز ادامه داشت و در آن رهبری پوهنتون کاردان، استادان، اعضای هیأت علمی و محصلان پوهنتون کاردان با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی کاردانیان و ارائه آن به قربانیانی که اعضای خانواده و اموال خود را در اثر زلزله از دست داده بودند، مشارکت داشتند.
در نتیجه، مجموعاً چهارصد هزار افغانی برای اهداف اهدایی جمع آوری شد و تیم احضاری پوهنتون کاردان از مناطق آسیب دیده ولایت پکتیکا بازدید و با همکاری باشندگان محلی ولسوالی گیان ولایت پکتیکا قربانیان را شناسایی کرده و در نهایت این کمک ها بین خانواده‌های مستحق توزیع شد.

پوهنتون کاردان، به عنوان اولین پوهنتون خصوصی در کشور همواره تلاش نموده تا به مسوولیت‌های علمی و اجتماعی خود متعهد و در کمک به خانواده‌های قربانیان نیز در مواقع پر چالش پیشگام باشد.
پوهنتون کاردان افتخار دارد که پیش از این نیز کمپاین‌های مختلف را جهت کمک مالی به هموطنان بی بضاعت و آسیب دیده انجام داده است.