پوهنتون کاردان سمپوزیومی را در مورد هدف هشتم اهداف توسعه پایدار: کار مناسب و رشد اقتصادی برگزار کرد

پوهنځی اقتصاد پوهنتون کاردان سمپوزیمِ را در مورد «هدف هشتم: کار مناسب و رشد اقتصادی» به روز چهارشنبه هفتم عقرب سال روان خورشیدی، در تالار کنفرانس‌های شعبه تایمنی برگزار کرد. تمرکز این برنامه بر چگونگی دستیابی به هدف هشتم از اهداف توسعه پایدار بود که این امر مستلزم تلاش جمعی از دولت‌، پوهنتون‌ها، محصلان، جامعه مدنی و سایر نهادها است.

آقای سهراب بهمن، مشاور اقتصادی و سخنگوی وزارت اقتصاد جمهوری اسلامی افغانستان، در این نشست حضور داشت و سخنرانی معلوماتی را در مورد دستیابی به کار مناسب و رشد اقتصادی رایه کرد. وی اظهار داشت که همه، به ویژه محصلان مسوول اجرای این ماموریت جهانی هستند.

وی هم‌چنان افزود که با مبدل شدن به کارآفرینان، می‌توانیم تأثیر قابل توجهی بر کار مناسب داشته باشیم. زیرا نهادهای دولتی به تنهایی هرگز نمی‌تواند هدف هشتم از اهداف توسعه پایدار که همانا کار مناسب و رشد اقتصادی است را بدون حمایت سکتور خصوصی که از اهمیت فوق العاده‌ای برای دستیابی به این هدف برخوردار است، نهادینه کنیم. در همین حال، ساجده محمد طیب، رفیق مخلص و جوهر مسعودی استاد‌ان پوهنتون کاردان، مقالات خود را در مورد هدف هشتم از اهداف توسعه پایدار ارایه کردند.

سید اظهار، محصل پوهنځی اقتصاد پوهنتون کاردان، گفت: «یکی از دلایل بیکاری گسترده در کشور عدم تطابق نصاب درسی پوهنتون و تقاضاها در زمینه مهارت‌های فنی در بازار است که به توجه جدی نیازمند است تا به کاهش سطح بیکاری در کشور کمک کند.»
در ادامه استاد مسعودی گفت: «پوهنتون کاردان هر پنج سال یک‌بار نصاب درسی خویش را بر اساس نیازهای بازار به‌روز می‌کند تا محصلان دانش و مهارت‌های لازم را هنگام ورود به بازار کار در این عصر بسا رقابتی کسب کنند.»

پوهنتون کاردان دستیابی به اهداف توسعه پایدار را برای کاردان و موفقیت‌های آینده این پوهنتون یک امر لازمی پنداشته و برای تحقق آن متعهد است. پایداری یک اولویت استراتیژیک پوهنتون کاردان است که در همه کارهای ما منعکس می‌شود؛ از آموزش محصلان ما در مورد اصول پایداری تا انجام تحقیقات پیشرفته و اطمینان از این که فعالان پوهنتون کاردان به روشی پایدار و دوستانه برای آینده بهتر ایفای وظیفه می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های دفتر توسعه پایدار پوهنتون کاردان، به لینک زیر مراجعه کنید: http://www.kardan.edu.af/sustainability