سمینار معلوماتی آنلاین درباره اهداف توسعه پایدار و کارهای رضاکارانه در افغانستان

پوهنتون کاردان با همکاری سازمان رضاکاران سازمان ملل متحد UNV روز پنجشنبه اول عقرب سمینار معلوماتی آنلاین را پیرامون «اهداف توسعه پایدار و کارهای رضاکارانه» در افغانستان برگزار کرد.

نمایندگان رضاکاران سازمان ملل متحد، وزارت اقتصاد، برنامه توسعه سازمان ملل UNDP و سفیران جوانان برای اهداف توسعه پایدار پوهنتون کاردان در این جلسه حضور داشتند. نمایندگان بحث و توضیح دادند که سفیران جوانان برای اهداف توسعه پایدار پوهنتون کاردان چگونه می‌توانند منحیث رضاکاران آژانس‌های سازمان ملل ایفای وظیفه نمایند و از فرصت‌های موجود جهت ملی‌سازی کردن و تطبیق اهداف توسعه پایدار در افغانستان به شکل مثمر استفاده نمایند.

آقای ظاهر ایوبی رییس کارمندان پوهنتون کاردان، ضمن خوش آمد گفتن به سخنرانان، در مورد دستاوردهای توسعه پایدار پوهنتون و برنامه‌های انجام شده برای اهداف توسعه پایدار، از جمله سمپوزیم کنفرانس ملی در مورد این اهداف صحبت کرد. در همین حال، بر همکاری با نهادهای غیر دولتی NGO برای ایجاد همماری در دستیابی به اهداف توسعه پایدار در افغانستان تاکید کرد. آقای ایوبی از رضاکاران سازمان ملل متحد UNV برای ثبت نام محصلان برحال و فارغان به عنوان داوطلب سازمان ملل سپاسگزاری کرد.

ایمل فیروز ځلاند، هماهنگ کننده رضاکاران سازمان ملل متحد در افغانستان گفت: «برای استفاده و جریان یافتن منابع فنی در سازمان داوطلبان ملل متحد برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و اجرای آنها در افغانستان، ما باید همکاری خود را با موسسات تحصیلات عالی مانند پوهنتون کاردان گسترش دهیم.»

آقای حفیظ الله حصیف مسوول ارتباطات و پشتیبانی در برنامه توسعه سازمان ملل UNDP، به عدم اندازه گیری و آمار اهداف توسعه پایدار و چالش‌های هدف چهارم اشاره کرد که مشارکت‌ها برای اهداف در افغانستان با آن روبرو هستند. وی هم‌چنان بر اهمیت تحقیق در مورد اهداف توسعه پایدار، یکجا ساختن آنها در بخش تحصیلات عالی و انجام گفت‌وگو ها پیرامون اهداف توسعه پایدار تاکید کرد.

پوهنتون کاردان دستیابی به اهداف توسعه پایدار را برای کاردان و موفقیت‌های آینده این پوهنتون یک امر لازمی پنداشته و برای تحقق آن متعهد است. پایداری یک اولویت استراتیژیک پوهنتون کاردان است که در همه کارهای ما منعکس می‌شود، از آموزش محصلان ما در مورد اصول پایداری تا انجام تحقیقات پیشرفته و اطمینان از این که فعالان پوهنتون کاردان به روشی پایدار و دوستانه برای آینده بهتر ایفای وظیفه می‌نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های دفتر توسعه پایدار پوهنتون کاردان، به لینک زیر مراجعه کنید: http://www.kardan.edu.af/sustainability