تأثیرات بیماری کووید-۱۹ بالای اقتصاد افغانستان و جهان


دیپارتمنت اقتصاد پوهنتون کاردان سمینار آنلاین را به روز چهارشنبه 3 ثور 1399 پیرامون تأثیرات بیماری کووید-19 بالای اقتصاد افغانستان و جهان، برای محصلان این دیپارتمنت از طریق برنامه زوم برگزار نمود.

دکتر نعمت الله بیژن استاد پوهنتون ملی استرالیا این سمینار ارائه و پیرامون تأثیرات بیماری همه گیر کووید-19 بالای اقتصاد خانواده ها، تصدی ها، دولت و تجارت بین المللی به طور کلی بحث کرد. بیش از 90 محصل در این جلسه شرکت کردند و به بینش عملی در مورد چالش های اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر پرداختند.

یکی از محصلان شرکت کننده گفت: «سمینار برای من بسیار هیجان انگیز بود و بینش مفیدی در مورد تأثیرات بیماری کووید-19 بالای اقتصاد جهان و چگونگی تأثیر آن بر زندگی مردم و جامعه پیدا کردم».

در حاشیه، دکتر بیژن سمینار را با یک جلسه پرسش و پاسخ به پایان رساند که طی آن به ترتیب به سؤالات و نگرانی محصلان و اعضای هیئت علمی پاسخ داد. محصلان شرکت کننده از تلاش‌های دیپارتمنت اقتصاد و پوهنتون کاردان برای برگزاری چنین سمینارهای آنلاین قدردانی کردند.

پوهنتون کاردان به عنوان نهاد علمی پیشرو در افغانستان؛ برای تقویت و تجربه بهتر تدریس، جلسات آنلاین را پیرامون موضوعات مختلف برگزار می کند و به محصلان کمک می کند تا تحصیلات خود را تحت هر شرایطی ادامه دهند.