دیدار محصلان پوهنځی حقوق پوهنتون کاردان از کمیسیون مستقل حقوق بشر

محصلان پوهنځی حقوق پوهنتون کاردان به تاریخ 8 عقرب 1398 از کمیسیون مستقل حقوق بشر دیدن نمودند.

در این دیدار آقای خواجه جمشید صدیقی، آمر دیپارتمنت حقوق پوهنتون کاردان محصلان را همراهی نمود که پیرامون فعالیت های کمیسیون مستقل حقوق بشر و برنامه های این نهاد در راستای حمایت از حقوق بشر در کشور معلومات همه جانبه برای محصلان ارایه گردید.

آقای صدیقی پیرامون این دیدار گفت: « دانش بشری به دو شکل، نظری و عملی تکامل می نماید. محصل از طریق سیر علمی بصورت عملی از فعالیت‌های ادارات آگاهی حاصل مینماید و سطح معلومات محصل افزایش می‌یابد.»

همچنان اعضای رهبری کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز با استقبال از حضور محصلان پوهنتون کاردان در این نهاد گفتند: « دروازه کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان همواره برای تشریف آوری محصلان و بازدید آنها از فعالیت ها و برنامه های این نهاد باز است.»

در این سیر علمی جمع کثیری از محصلان صنوف مختلف حضور داشتند که علاوه بر بازدید از شعبات مختلف کمیسیون، در محفلی که در تالار کنفرانس‌های کمیسیون برگزار شده بود در ارتباط به اهداف، تشکیلات و فعالیت‌های کمیسیون حقوق بشر افغانستان توسط محترم عبدالقادر رحیمی، رئیس دارالانشا کمیسیون، محترم عبدالاحد فرزان، رییس دفتر ساحوی کابل و همکاران بخش آموزشی کمیسیون برای محصلان معلومات لازم ارائه گردید.

در اخیر خواجه جمشید صدیقی آمر دیپارتمنت حقوق طی سخنرانی خویش از همکاری کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان سپاسگزاری نمود و بر تداوم همکاری های متقابل تاکید نمود.

به منظور چگونگی حمایت و رعایت حقوق بشر در افغانستان نهاد مشخصی در سال ۱۳۸۱ تحت عنوان کمیسیون حقوق بشر برمبنای موافقت‌نامه بن تاسیس گردید. پس از آن زمانی که قانون اساسی افغانستان تصویب گردید این کمیسیون به عنوان نهاد مسئول نظارت بر رعایت حقوق بشر شناخته شد. طبق ماده ۵۸ قانون اساسی هر فرد می تواند از نقض حقوق بشری خویش به این کمیسیون شکایت نماید، کمیسیون در دفاع از حقوق آنها مساعدت می نماید.

محصلان اشتراک کننده تدویر چنین برنامه‌ها را در جهت افزایش معلومات حقوقی خویش موثر دانسته و بر ادامه آن تاکید نمودند.