رشد شرکت دارویی در کشور پس از مشاوره محصلان پوهنتون کاردان

دو تن از محصلان پوهنتون کاردان آقای عطالله رحمتزی و سید نبی هاشمی جهت تقویت و رفع نقاط آسیب پذیر شرکت حمزه فارما که در بخش واردات دارو در کشور فعالیت میکند پایان نامه تحصیلی شان را تهیه کردند. پس از پایان این تحقیق، نقاط ضعف و قوت این شرکت مشخص گردید و از اثر ارایه راهکارها و مشاروه های موثر این شرکت توانست در زمینه فعالیت خویش انکشاف نماید.

شرکت حمزه فارما یک شرکت وارداتی دارو از کشورهای پاکستان و ترکیه در کشور می باشد، که نسبت به بعضی مشکلات در بخش فروشات محصولات وارداتی با چالش هایی مواجه گردیده بود. اما پس از اینکه تحقیق این دو محصل پوهنتون کاردان انجام یافت این شرکت توانست با استفاده از راه های حل پیشنهادی اکنون به سطح مطلوبی از فروشات محصولات خویش نایل گردد.

عطالله رحمتزی یکی از دو محصلی که این تحقیق را انجام داده است میگوید: «جهت تهیه مونوگراف خویش با شرکت حمزه فارما به تماس شدیم و آنها بسیار خرسندی نشان دادند و گفتند که با مشکل بزرگی مواجه استند، ریکارد انها نشان میداد که در سال 2015 و 2016 فروشات کمپنی به مراتب بالا میرفت مگر در سال 2017 رکود کرده بود و همانطور در سال 2018 رکود ادامه داشت در ضمن کمپنی تخمین کرده بود که در آخر سال 2019 فروشات صفر شود کمپنی بسته خواهد شد ما این مشکلات را شنیده و روی نقاط ضعف تمرکز کردیم.»

رحمتزی همچنن در ادامه چنین بیان داشت:«ما به دقت مشکلات را شنیدیم و همه چیز را بررسی کردیم. مشکلات در تیم فروشات عدم هماهنگی میان دیپارتمنتها در مشکلات در بخش رهبری و مصارف گزاف بیجا را شناسایی کردیم. در اخیر برای آنها اطمینان دادیم که با تکمیل کردن پروژه خود راه حل ها و پیشنهادات بهتری برای بیرون رفت از این مشکلات اریه خواهیم داد.»
سیدنبی هاشمی که مسئولیت پیشرد این تحقیق را با آقای رحمتزی به عهده داشت نیز گفت: «ما توانستیم نقاط ضعف را شناسایی کرده و راه حل‌ها را ارایه کنیم که مصارف کمپنی 60% کاهش پیدا کرد. در گام بعدی کمپنی کارمندان ناشایسته را اخراج و آنها را با اشخاص شایسته و کار فهم با معاش مناسب جایگزین ساخت. همچنی با دادن مفاد بیشتر به پرچون فروشها و دواخانه ها توجه آنها را زیادتر به خود جلب کرد.»

اکنون این شرکت رو به رشد است و فروشات آن به شدت سیر تصاعدی را می پیماید. آنها پیش بینی کرده‌اند که تا آخر سال روان فروشات‌شان 60% رشد خواهد کرد.

هیت رهبری شرکت حمزه فارما قرار است طی یک محفل رسمی از زحمات و تلاش های این محصلان پوهنتون کاردان قدردانی و تمجید نماید.