پوهنتون کاردان تصدیق‌نامه عضویت شبکه تضمین کیفیت آسیا-پاسفیک را دریافت کرد

کاردان، با اعتبارترین پوهنتون افغانستان به ادامه روند کسب اعتبار ملی و بین‌المللی اکادمیک خود و عضویت در نهادهای معتبر تضمین کیفیت جهان، اینک موفق شد تصدیق‌نامۀ عضویت خود را از شبکه تضمین کیفیت آسیا-پاسفیک دریافت کند.

آقای وحیدالله افغان هماهنگ‌کننده‌ی دفتر تضمین کیفیت پوهنتون کاردان به تاریخ 8 الی 11 حمل در کنفرانس علمی سالانۀ شبکه جهانی تضمین کیفیت آسیا-پاسفیک که در شهر کلمبوی سریلانکا زیر نام (تضمین کیفیت در منطقه آسیا-پاسفیک: بینشی بسوی آینده) برگزار شد، بنابر درخواست وزارت تحصیلات عالی کشور، اشتراک ورزید.

محور بحث این کنفرانس علمی را موضوعاتِ چون استفاده از رویکردهای خلاقانه جهت رشد تضمین کیفیت داخلی نهادهای تحصیلی، به کارگیری تکنالوژی جدید در روند ارزیابی و اعتباردهی برنامه‌های علمی، تنوع فرهنگی و تطبیق آن در تحصیلات عالی بیرون مرزی و نقش نهادهای تحصیلی و محصلان در بالابردن کیفیت تحصیلات عالی؛ تشکیل می‌داد.

در این کنفرانس خانم ژنگین ژان رییس شبکه تضمین کیفیت آسیا-پاسفیک پس از خوش‌آمد گویی به اعضای این شبکه، در مورد چگونگی تضمین کیفیت، برنامه‌ها و اهمیت شبکه تضمین کیفیت آسیا-پاسفیک صحبت کرد و تصدیق‌نامه عضویت پوهنتون کاردان در این شبکه را به آقای وحیدالله افغان هماهنگ‌کنندۀ دفتر تضمین کیفیت پوهنتون کاردان اهدا نمود. آقای افغان ضمن سپاسگزاری از شبکه تضمین کیفیت آسیا-پاسفیک، در مورد پوهنتون کاردان و فعالیت‌های بهترین نهاد تحصیلی افغانستان صحبت کرده و بیان داشت: (کاردان هم اکنون با اعتبارترین پوهنتون افغانستان بوده و پس از ارزیابی‌های مستمر وزارت تحصیلات عالی افغانستان موفق شد ضمن کسب اعتبار ملی اکادمیک خود، در صدر پنج بهترین پوهنتون افغانستان نیز قرار گیرد. ما زمینه تحصیل را برای تعداد کثیری از جوانان افغانستان فراهم کرده و در جریان 17 سال بیش از سی‌هزار فارغ را از برنامه‌های لیسانس، ماستری و زبان انگلیسی به جامعه افغانستان تقدیم کرده ایم.)

‌در این کنفرانس چهار روزه جلساتِ روی موضوعات مختلفِ تضمین کیفیت از جمله کیفیت تحصیلات عالی و اهداف انکشاف پایدار، معیارهای و کیفیت تحصیلات عالی جهانی، چالش‌ها و مزایای همکاری‌های تحقیقی در منطقه جنوب آسیا و تضمین کیفیت تحصیلات عالی فراملیتی؛ برگزار گردید.

آقای وحیدالله افغان ضمن دریافت آگاهی‌های لازم در مورد چگونگی تضمین کیفیت ممالک آسیایی و نهادهای تحصیلی معتبر انگلستان، استرالیا و زیلاند جدید؛ با رییس و معاون شبکه جهانی تضمین کیفیت آسیا-پاسفیک دیدن کرده و بر تعهد پوهنتون کاردان در راستای حفظ و بهبود کیفیت تحصیلی این پوهنتون، تاکید ورزید.

شبکه تضمین کیفیت آسیا-پاسفیک، یک شبکه غیر انتفائی و غیر دولتی بوده که هدف آن بالا بردن کیفیت تحصیلی نهادهای عضو، برگزاری برنامه‌های آموزشی جهانی تضمین کیفیت و اهدای عضویت به نهادهای معتبر تحصیلی آسیا؛ می‌باشد. این شبکه در سال 2003 میلادی در هانگ کانگ بنیانگذاری شده و در سال 2011 میلادی منحیث یک نهاد غیر انتفائی در شانگهای چین ثبت شد و اکنون اکثر نهادهای معتبر تحصیلی آسیا-پاسفیک و جنوب آسیا عضویت آن را دارا می‌باشند.