محصلان پوهنځی حقوق آموزش‌های بررسی محل واقعه جرم را آموختند

پوهنځی حقوق پوهنتون کاردان در همکاری با تیم تخنیکی ریاست عمومی مبارزه با جرایم وزارت محترم امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان، برنامه آموزشی بررسی محل واقعه جرم را بصورت نمایشی برای محصلان پوهنځی حقوق به روز چهارشنبه 19 جدی در شعبه ماستری برگزار کرد.

بررسی محل واقعه جرمی مهم‌ترین مرحله در کشف جرم و تشخیص مجرم است، بنابراین درک درست از چگونگی اجراآت پولیس در محل ارتکاب جرم باعث تحقق بهتر عدالت و اجرای درست قوانین می‌گردد. هرگاه بررسی محل واقعه جرمی بصورت اصولی و همه جانبه صورت گیرد حقایق به سهولت برملا می‌گردند و با در نظرداشت اهمیت موضوع، چگونگی بررسی محل واقعه نخست برای محصلان بصورت نظری مفصلا تشریح شده و سپس به شکل عملی اجرا گردید.

نزدیک به ۹۰ محصل از پوهنځی حقوق پوهنتون کاردان در این برنامه اشتراک کردند و از تیم تخنیکی ریاست عمومی مبارزه با جرایم وزارت امور داخله نیز سوالاتِ پرسیدند. در پایان برنامه محصلان ضمن استقبال از برگزاری همچو برنامه‌های عملی، داشتن تیم تخنیکی و مسلکی که از توانایی‌های کافی برای بررسی محل واقعه جرم برخوردار باشند را گامِ مهم در راستای کاهش جرایم در افغانستان عنوان کردند.

پوهنحٔی حقوق پوهنتون کاردان تلاش مي کند تا دانش لازم را در رابطه با مفاهيم بنيادي و اساسي رشته حقوق به محصلان ارايه نمايد تا آنها بتوانند از شايستگي هاي لازم کاري در حوزه هاي حقوقي، عدلي و قضايي استفاده نمايند. فارغان اين رشته پس از ختم دوره تحصيلي، توانمندي اجراي کار در سطوح مختلف نهادهاي عدلي و قضايي کشور را دارا بوده و مي توانند با استفاده از دانش و مهارت هاي کسب شده، به حل و فصل منازعات ملي، منطقه اي و بين المللی بپردازند.