برگزاری محفل ویژه برای فارغان سال ۱۴۰۰ پوهنتون کاردان

پوهنتون کاردان به روز سه‌شنبه، ۲۴ حوت سال روان خورشیدی، محفل ویژه‌ای را برای فارغان سال ۱۴۰۰، با حضور داکتر احمد خالد حاتم، رییس پوهنتون کاردان، آمران دیپارتمنت، استادان، محصلان و خانواده‌های شان در تالار کنفرانس‌های شعبه تایمنی، برگزار کرد.

داکتر خالد حاتم ضمن قدرانی از محصلان و خانواده‌های شان گفت: «فراغت محصلان پوهنتون کاردان را برای محصلان و خانواده‌های شان مبارک‌باد می‌گویم. شما نسل نوین و با انگیزه کشور هستید که با وجود دشواری‌ها و تحولات که در دو سال اخیر داشتیم، توانستید یکی از مرحله‌های مهم تحصیلی تان را به اتمام برسانید.»

وی در ادامه افزود که پوهنتون کاردان به عنوان نهاد تحصیلی پیشرو و تعهدی را که در قبال جامعه اکادمیک کشور دارد، هم‌واره در هر شرایط در کنار محصلان بوده و برای رسیدن به اهداف علمی شان انگیزه داده است. برگزاری صنوف آنلاین در زمان همه‌گیری بیماری کرونا و مدیریت تحولات اخیر کشور، خود نشان‌گر پابندی پوهنتون کاردان به این تعهد است.

داکتر حاتم هم‌چنان خطاب به محصلان گفت: «سفر تحصیلی شما در این‌جا ختم نشده؛ بلکه مسوولیت‌های تان بیشتر شده است. شما نسل جوان و تحصیل کرده کشور هستید و در قبال خود، خانواده، پوهنتون تان و جامعه مکلفیت‌های دارید که باید نهایت سعی و تلاش تان را بکنید.»

 در ادامه برنامه، آمران دیپارتمنت هر برنامه برای فارغان آرزوی موفقیت کرده، آنها را تشویق کردند تا هیچ وقت از کسب علم و تلاش برای آینده بهتر دست برندارند.

گل رحمان عبدالرحیم زی، آمر دیپارتمنت انجینیری سیول گفت: «پیشرفت علمی شما و دست‌یابی به اهداف و آرزوهای تان مایه افتخار برای ما و خانواده‌های تان است. این دست‌آورد را برای شما و خانواده‌های تان مبارک‌باد می‌گویم.»

علاه بر این، میر محمد صدیق ذلیق، آمر دیپارتمنت ژورنالیزم و ارتباطات عامه فراغت محصلان را تبریک گفته اظهار داشت: «شما با حمایت خانواده‌های تان به این‌جا رسیدید. باید هدف خود را برای آینده مشخص کرده و ممانعت‌های که سر راه تان میاید را با تلاش و انگیزه پشت سر گذاشته و برای یک فردای بهتر سعی کنید.»

هم‌زمان با این، مطیع‌الله آرین پور، آمر دیپارتمنت علوم سیاسی گفت: «اکنون زمانیست که شما در ساحه عمل از توانایی‌ها و دانش تان استفاده نموده و برای جامعه خدمت کنید؛ چون کشور از هر زمان بیشتر برای شما نیاز دارد. هم‌چنان از خانواده‌های که بالای فرزندان خود سرمایه‌گذاری کردند، سپاس‌گزاری می‌کنم.»

پوهنتون کاردان در کنار درس‌های نظری، برنامه‌های فرا نصاب درسی را نیز برای محصلان و فارغان فراهم کرده است که مرکز موفقیت محصلان نمونه بارز این برنامه‌ها است. فارغان هم‌چنان می‌‍توانند پس از فراغت از خدمات این دفتر مستفید شوند.

محمد امین حکیمی، مدیر دفتر خدمات کاریابی پوهنتون کاردان در این راستا گفت: «ما برنامه‌های متنوع و مفید را برای فارغان درنظر داریم و ارتباط ما با فارغان هم‌واره وجود خواهد داشت. فارغان می‌توانند در برنامه‌های ما اشتراک کرده و از خدمات کاری و کارآموزی ما مستفید شوند.»

برنامه با قطع  کیک و گرفتن عکس‌های یادگاری فارغان با استادان، خانواده و دوستان شان به پایان رسید.

پوهنتون کاردان همواره تلاش کرده تا با برگزاری چنین برنامه‌ها و محفل‌ها، از محصلان و فارغان در راستای دست‌یابی به اهداف علمی و مسلکی شان حمایت کند و زمینه فراگیری تحصیلات عالی را با درنظر داشت معیارهای ملی و بین‌المللی فراهم کند.