آغاز کمپاین تحصیلی و ثبت‌نام برای امتحان متفرقه سمستر خزانی ۱۴۰۰ پوهنتون کاردان

پوهنتون کاردان افتخار دارد که کمپاین تحصیلی “Stepping Forward” را جهت پاسخ‌دهی به چالش‌ها و فرصت‌های جدید فراروی تحصیلات عالی نسل جوان افغان، آغاز کرده است. این کمپاین روی سه محور افزایش کمک‌های مالی برای سمستر خزانی ۱۴۰۰ پوهنتون کاردان، فراهم‌سازی فرصت‌های کاری و کارآموزی برای محصلان و فارغان برنامه‌های لیسانس و ماستری و افزایش مشارکت جامعه در حمایت از تحصیلات عالی در افغانستان، می‌چرخد. در همین حال، قرار است امتحان کانکور متفرقه پوهنتون کاردان بزودی در شعبه پروان دو برگزار گردد.

از طریق این کمپاین، پوهنتون کاردان با سهیم‌سازی محصلان، فارغان، نهادهای همکار و مردم، تصویر متفاوتی را از تحصیلات عالی در افغانستان به نمایش خواهد گذاشت. افزون بر این، پوهنتون کاردان با توجه به تعهدی که در قبال محصلان خود و جامعه دارد، به محصلان نیازمند کمک‌های مالی ویژه را فراهم خواهد کرد تا آنان بتوانند بدون هیچ ممانعت اقتصادی، تحصیلات شان را در این پوهنتون فرابگیرند. این کمپاین محصلان را در عرصه‌های تحصیلی، مالی و کاریابی کمک خواهد کرد تا ضمن فراگیری تحصیلات عالی شان، یک تجربه تکرارناشدنی تحصیل را در پوهنتون کاردان برای شان به ارمغان آورند.

بورسیه‌ها و کمک‌های مالی

با توجه به شرایط دشوار اقتصادی در افغانستان و تعهدی که پوهنتون کاردان در قبال جامعه دارد، این پوهنتون کمک‌های مالی خود را برای سمستر خزانی ۱۴۰۰ افزایش می‌دهد. کمک‌های مالی پوهنتون کاردان به افراد واجد شرایط برنامه‌های لیسانس و ماستری، اهدا خواهد شد. این کمک‌های مالی شامل کاهش  ۳۰ درصدی الی ۱۰۰ درصدی فیس پرداختی محصلان نظر به برنامه تحصیلی و میزان نیازمندی‌ محصلان، می‌شود.

مشارکت جامعه

محصلان، فارغان، استادان و کارمندان پوهنتون کاردان در فعالیت‌های بلندبردن آگاهی‌عامه پیرامون اهمیت تحصیلات عالی در این بُرهه مهم، سهیم خواهند شد. ما محصلان، فارغان، کارمندان و استادان خود را تشویق خواهیم کرد تا داستان‌های انگیزشی، دست‌آوردها و آرمان‌های شان باوجود شرایط چالش‌زای کنونی، با ما شریک سازند. اگر شما می‌خواهید پیام تان را پیرامون اهمیت تحصیلات عالی با ما شریک بسازید، هم‌اکنون با ما به تماس شوید.

فرصت‌های کاری و کارآموزی

با توجه به افزایش میزان بیکاری در افغانستان، پوهنتون کاردان درنظر دارد تا با همکاری نزدیک با نهادهای ملی و بین‌المللی همکار خود، فرصت‌های کاری و کارآموزی را برای محصلان و فارغان خود فراهم کند. ما فرصت‌های مهم کاری و کارآموزی را در نهادهای مختلف شناسایی کرده و زمینه کار محصلان خویش را فراهم خواهیم کرد تا نقش مثبت خود را در راستای افزایش نرخ کاریابی محصلان پوهنتون کاردان پس از فراغت، ایفا کرده باشیم.

اگر شما علاقمند برنامه‌های تحصیلی پوهنتون کاردان هستید، هم اکنون به شعبه تایمنی ما مراجعه کرده و یا به صورت آنلاین از طریق kardan.edu.af/apply خود را برای امتحان متفرقه ثبت‌نام کنید. در صورتی که پرسشی در این مورد داشتید، با همکاران ما از طریق یکی از شماره‌های ۰۷۷۷۵۲۸۳۸۳ و یا ۰۷۹۹۵۲۸۳۸۳ به تماس شوید.