سیرعلمی محصلان پوهنتون کاردان از آریانا افغان هوایی شرکت

به سلسله بازدیدهای علمی محصلان پوهنتون کاردان اینبار محصلان پوهنځی اقتصاد از شرکت آریانا افغان هوایی شرکت بازدید علمی به عمل آوردند، به تاریخ 24 ماه اپریل به تعداد 60 تن از این محصلان از بخش های مختلف این شرکت هوایی بازدید نمودند.

سیرهای علمی ازجمله موردهای مهم در سیستم های آموزشی می باشد که محصلان با این شیوه از جریان فعالیت های نهادها دیدار نموده و فرایند مدیریت و توسعه اقتصادی، در کنار تطبیق نظریه های علمی در عمل را نیز می آموزند. این سیر علمی با ابتکار عمل ( فوادعاصم، مریم شاکر، ادریس جبارخیل، نجیب الله نیازی) چهار تن از استادان این پوهنځی راه اندازی گردیده بود که محصلان از فعالیت های شرکت آریانا افغان هوایی شرکت در بخش های مالی، تدارکات، بودیجه سازی، و مدیریت پروازها دیدن نموده، و با فعالیت این بخش ها بصورت عملی معلومات کسب نمودند. این سیر علمی باعث تقویت معلومات محصلان در زمینه های مختلف علمی و کاری گردید که میتواند فرداهای روشن را برای آنان رقم زند.

پوهنتون کاردان مصمم براین است تا زمینه های کار عملی در کنار فراگیری تیوری را برای محصلان خویش فراهم سازد، به همین منظور با شمار زیادی از نهادهای مختلف داخلی و بین المللی تفاهم نامه‌های همکاری دوطرفه را نیز امضا نموده است.

قابل یادآوری‌ست که درحدود 40 تن از محصلان دیپارتمنت ژورنالیزم و ارتباطات پوهنتون کاردان برای آشنایی بیشتر با فعالیت ها وکسب معلومات مزید پیرامون تشکل های خبرنگاری کشور در جریان یک سیر علمی از اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان دیدار نمودند، که این دیدارها بیشتر از قبل باعث آشنایی محصلان با نهادهای حرفه خبرنگاری شده است.