برگزای سمینار آموزشی قدرت فن‌بیان برای محصلان دیپارتمنت ژورنالیزم

دیپارتمنت ژورنالیزم و ارتباطات عامه پوهنتون کاردان برای ارتقای ظرفیت علمی محصلان خویش سمینار آموزشی را در مورد «قدرت فن‌بیان برای موفقیت» با سخنرانی محب یوسفی، گرداننده‌ی برنامه‌های سیاسی تلویزیون یک برای شماری از محصلان این دیپارتمنت به تاریخ ۳۱ سنبله سال ۱۴۰۱، برگزار کرد.

این سمینار که در استدیوهای آموزشی دیپارتمنت ژورنالیزم و ارتباطات عامه دایر گردیده بود، بیش از ۳۰ تن از محصلان این دیپارتمنت اشتراک داشتند.

آقای یوسفی در جریان این سمینار تجربیات چند سال خبرنگاری‌ خویش را در مورد قدرت فن‌بیان، صدا سازی، گردانندگی و گویندگی با محصلان شریک ساخته و گفت: «فن بیان مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌هایی را برشمرد که با فراگیری و بکارگیری آن‌ها می‌توان به بیانی مناسب و موثر دست یافت. از آنجا که ما انسان‌ها موجوداتی اجتماعی و ارتباطی هستم، بیان خوب لازمه ارتباط انسانی به شمار می رود».

وی افزود: «بیان خوب و موثر ابزاری برای پیشبرد اهداف در زندگی خانوادگی و حرفه‌ای می باشد. مهارتی که مجهز شدن به آن لازمه ارتباطات موثر به شمار می‌آید و این امر بستگی به این دارد که تا چه اندازه از هنر سخن گفتن برخوردار باشیم و فن بیان خود را پرورش دهیم».

 

در این میان استاد نورالله بابکرخیل مسوول استدیوهای آموزشی این پوهنتون گفت: « هدف از برگزاری این سمینارها شریک کردن تجربه‌های پیش‌کسوتان رسانه با محصلان است، بدون شک اشخاص که در رسانه کار می‌کنند کارکردهای شان به محصلان تاثیر مثبت دارد، از برگزاری این سمینار ابراز خرسندی می‌کنم چون موردهای مفید را که آقای یوسفی در جریان زندگی کاری‌اش تجربه کرده بود، به محصلان شریک کرد و این می‌توانند سودمند واقع شود».

پیش از این نیز دیپارتمنت ژورنالیزم و ارتباطات عامه پوهنتون کاردان برای بلند بردن ارتقاع ظرفیت محصلان چنین سمینار‌های آموزشی را برگزار کرده است.