راه اندازی کمپاین حفاظت از محیط زیست از سوی محصلان پوهنځی ژورنالیزم پوهنتون کاردان




محصلان دیپارتمنت ژورنالیزم پوهنتون کاردان با همیاری سایر محصلان این پوهنتون به روز چهارشنبه، ۵ سرطان سال جاری، با تجمع در یکی از چهارراهی‌های شهر کابل برای حفاظت از محیط زیست حمایت شان راعلام کردند.

محصلان سمستر اول و چهارم دیپارتمنت ژورنالیزم، تعدادی از اعضای انجمن ها، و سفیران محصلان پوهنتون کاردان با حمل شعارهایی با عنوان (حفاظت از محیط زیست رسالت همگانی ماست)، (کاشتن و نگهداری از گلها در گلدان های جاده‌ها)، برای پاکی محیط، عدم استفاده از خریطه های پلاستیکی، انداختن زباله ها در زباله دانی، صرفه جویی در مصرف آب، وجلوگیری از تولید دود و آلاینده های محیط زیستی دادخواهی کردند.

آمر و استادان دیپارتمنت ژورنالیزم پوهنتون کاردان، معاون ریاست سرسبزی شهر کابل و تعدادی از مقامات پولیس ترافیک کابل در راه اندازی این کمپاین سهم فعال داشتند.

گروهی از محصلان با ارایه خریطه های کاغذی و پارچه ای، برعدم استفاده از خریطه های پلاستیکی تاکید ورزیدند، و برای بسیاری از عابران، رانندگان و باشندگان محل خریطه های جایگزین را که از جنس کاغذ و پارچه بودند را توزیع نمودند.

این کمپاین از سوی شماری از رسانه ها نیز پوشش یافت و همچنان قرار است این کمپاین برای یک هفته دیگر در رسانه های اجتماعی ادامه یابد.

همچنین در این کمپاین برای رانندگان شاخه های گل و شعارهای چاپی نیز توزیع گردید که با این هدیه ها پیام های همزیستی و حفاظت از محیط زیست نیز انعکاس یافت. این کارزار به هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست راه اندازی شد، که با استقبال خوبی از سوی شهروندان کابل روبرو گردید.