تقدیر از محصلان ممتاز سمستر خزانی سال ۱۴۰۰

پوهنتون کاردان، طی یک محفل ویژه آنعده از محصلان دیپارتمنت‌های مختلف را قدردانی کرد، که در سمستر خزانی سال ۱۴۰۰، نمرات بلندتر اخذ کرده بودند.

به‌همین منظور به‌تاریخ ۲۶ثور، سال جاری در تالار کنفرانس‌های شعبه‌ی تایمنی پوهنتون کاردان محفل پرشکوهی با اشتراک هیئت رهبری این پوهنتون، روئسای پوهنځی‌ها، آمران دیپارتمنت‌ها، محصلان ممتاز و والدین گرامی شان برگزار شد.

در این محفل (۴۹) تن محصلان برتر دیپارتمنت‌های مختلف که از محصلان دیگر نمرات بلندتر اخذ کرده بودند با اهدای تقدیرنامه‌ها تقدیر شدند.

برنامه با تلاوت قرآن عظیم الشأن توسط قاری ضیاالرحمن شیرزاد آغاز شد. سپس داکتر احمد خالد حاتم رییس پوهنتون کاردان افزون بر خوشامدگویی به اشتراک‌کننده‌گان برنامه، این دست‌آورد بزرگ را برای محصلان و خانواده‌های محترم‌شان مبارک‌باد گفته اضافه نمود: «کاردان نخستین پوهنتون خصوصی است که به‌سوی چشم‌انداز و ماموریت خود گام‌های موفقیت را به‌سرعت برداشته و همیشه در صدد انگیزه‌دهی مثبت برای قشر جوان جامعه است.»

وی افزود، می‌پذیریم که مشکلات صد راه تمامی ما و شما وجود دارد اما این مشکلات نباید زنجیر پاهای‌ما بلکه تبدیل به فرصت‌های جدید شود. من خانواده‌های را تقدیر می‌کنم، که در شرایط نامناسب برای فرزندان خود زمینه‌ی تعلیم و تحصیل فراهم کرده و به پیش می‌رود.

آقای حاتم گفت، ما بالای سه بخش اساسی محصلان خود تمرکز می‌کنیم، در قدم اول علم، دوم مهارت‌های خاص، به‌گونه‌ی مثال؛ نویسنده‌گی، سخنرانی و مهارت ارایه موضوع، که با توجه به‌همین موضوعات مرکز موفقیت محصلان و دفتر تحقیق را دوباره فعال ساختیم، تا محصلان بتوانند از همین آدرس‌ها مهارت‌های خویش را تقویت بخشند. در بخش سوم ما بالای آداب، رفتار و کردار محصلان تمرکز می‌کنیم، تا بتوانند با فکر مثبت خود همرای افرادی که در جامعه‌ی امروزی با مشکلات روحی و روانی مواجه هستند کمک کند.

آقای حاتم پوهنتون کاردان را خانه‌ی مشترک همه‌ دانست و افزود، منحیث اعضای یک فامیل باید به مشکلات محصلان راه‌حل‌های معقول دریابیم، به‌همین اساس ما در سمستر گذشته ۲۲,۵ میلیون افغانی و در سمستر جاری ۲۸,۵ میلیون افغانی کمک‌های مالی اعلام کردیم، تا برای محصلان سهولت در روند فراگیری تحصیلات عالی به‌وجود آید.

سباوون ارغندی‌وال یک‌ تن از محصلان ممتاز دیپارتمنت علوم‌سیاسی می‌گوید: «برای من جای بسا افتخار است که در رده‌ی محصلان ممتاز پوهنتون کاردان آمده‌ام، من افزون بر خانواده‌ی خود از پوهنتون کاردان و استادان باتجربه‌ی این پوهنتون ابراز امتنان می‌کنم که با زحمات خسته‌گی ناپذیر شأن ما را قادر می‌سازد تا محصلان برتر شمرده شویم. از هیئت رهبری پوهنتون کاردان تشکری خاص می‌کنم که چنین برنامه‌های را طرح‌ریزی می‌کند، چرا که این برنامه‌ها سبب ایجاد انگیزه، تشویق و پیشرفت ما جوانان می‌شود.»

پوهنتون کاردان در پایان هر سمستر به‌منظور تشویق کردن، قدردانی کردن و اجرای کمک‌های مالی برای محصلان دیپارتمنت‌های مختلف خویش محفل قدردانی از محصلان ممتاز را برگزار می‌کند. این برنامه راه معقول برای تشویق کردن محصلان در قسمت دست‌آوردهای علمی و تعهد ادامه‌ی فراگیری تحصیلات عالی در بهترین و با اعتبارترین پوهنتون افغانستان است. پوهنتون کاردان با راه‌اندازی این برنامه‌ در صدد این است که از دست‌آورهای محصلان برتر و زحمات شان قدردانی نمایید.