محصلان دیپارتمنت علوم سیاسی پوهنتون کاردان از وزارت امور خارجه دیدن کردند

شماری از محصلان سمستر اول، دوم و سوم دیپارتمنت علوم سیاسی پوهنتون کاردان به تاریخ ۲۰ سنبله سال ۱۴۰۱، در یک سیر علمی از وزارت امور خارجه دیدن کردند.

این سیر علمی که با هم‌کاری دیپارتمنت علوم سیاسی پوهنتون کاردان و وزارت امور خارجه راه اندازی شده بود محصلان توانستند از وظایف انستیتیوت دیپلوماسی و کارکردهای آن، چهارچوب ساختاری وزارت امور خارجه، وظایف ریاست امور قنسلی، امور فرهنگی، امور تشریفاتی، ریاست های پنچگانه سیاسی و ریاست آرشیف بازدید و آشنایی کامل حاصل کردند.

مطیع الله آرین پور امر دیپارتمنت علوم سیاسی این پوهنتون گفت: «هدف اساسی از این سیر علمی برای محصلان ایجاد روابط و درک درست از فعالیت‌های انستیتیوت دیپلوماسی و دیگر ادارات وزارت امور خارجه در ساحه کاری محصلان کمک می‌کند تا آشنایی حاصل کنند». 

در این میان هدایت قادری یک تن از محصلان رشته علوم سیاسی پوهنتون کاردان گفت: «پوهنتون کاردان پیشتاز ترین نهاد تحصیلی در کشور است، ما در جریان تحصیل از سوی این پوهنتون از بخش‌های مختلف دیدن می‌کنیم و به صورت علمی تمام موارد را میاموزیم این برنامه‌ها برای ما یاد می‌دهد که چگونه وارد ساحه کاری شویم».

دیپارتمنت علوم سیاسی پوهنتون کاردان در تلاش آن است تا دانش لازم در مورد اندیشه‌ها، نظریه‌های سیاسی و تحولات منطقه‌ای و بین المللی را برای محصلان ارایه نماید تا آن‌ها ضمن داشتن دانش لازم سیاسی، آشنایی و فهم از مسایل سیاسی روز، توان قدرت تحلیل خویش در این حوزه را نسبت به مسایل سیاسی داخلی و بین المللی افزایش دهند.

این دیپارتمنت پیش از این نیز برنامه‌های مختلف را برای محصلان خویش راه اندازی کرده است.

برای معلومات بیشتر در مورد رشته‌های تحصیلی پوهنتون کاردان به لینک ذیل مراجعه کنید: https://bit.ly/3UU8CJd