تیاترِ محکومان در پوهنتون کاردان برگزار شد

دیپارتمنت لیسانس در علوم سیاسی و روابط ‌بین‌الملل پوهنتون کاردان به روز دوشنبه 21 عقرب 1397 در همکاری با دیدبان شفافیت افغانستان، تیاتر محکومان را پیرامون (چگونگی مبارزه با ظلم از سوی ستم‌دیدگان) در پوهنتون کاردان برگزار کرد.

تعداد کثیری از محصلان رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پوهنتون کاردان در این تیاتر حضور به هم رسانیدند و به استقبال از این برنامه پرداختند. این تیاتر بیشتر متمرکز به حقوق ستم‌دیدگان بوده و برای محصلان چگونگی مبارزه ستم‌دیدگان با ظلم را برای بدست‌آوردن حقوق شان، به نمایش می‌گذاشت. یکی از نمایش‌های اصلی این تئاتر همانا به نمایش گذاشتن نقش یک خانم بود که برای دست‌یابی به حق میراث که از جمله حقوق اساسی‌اش در اسلام است، مبارزه می‌کند.

این تیاتر برای محصلان علوم سیاسی و روابط‌ بین‌الملل پوهنتون کاردان کمک می‌کند تا عملا شاهد شرایط مختلفِ که اکثرا ستم‌دیدگان یا مظلومین با آن روبرو می‌شوند باشند و بیاموزند که چگونه در همچو شرایطی می‌توانند از حقوق شان دفاع کنند.

در پایان این تیاتر دیپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پوهنتون کاردان از همکاری دیدبان شفافیت افغانستان در راستای برگزاری همچو برنامه‌ها برای محصلان این پوهنتون، اظهار سپاسگزاری و امتنان کرد.