برگزاری کمپاین اهدای غذا به مناسبت از ۱۶ اکتوبر روز جهانی غذا

پوهنتون کاردان کمپایین اهدای غذا را به تاریخ ۳ عقرب سال ۱۴۰۲ به مناسبت گرامی داشت از روز جهانی غذا که همه ساله به تاریخ۱۶ اکتبر در سراسر جهان برگزار می شود را راه اندازی کرد.
در این کمپایین با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تعهدی که پوهنتون کاردان در قبال جامعه دارد، انجمن محصلان رضاکار و مرکز موفقیت محصلان این پوهنتون، در ادامه فعالیت‌های اجتماعی خویش، این‌بار (۱۷۰) بسته‌ی غذایی را به اشخاص نیازمند در شهر کابل توزیع کردند.

در این حال سازمان‌های مختلف مرتبط با امنیت غذایی و گرسنگی از جمله برنامه جهانی غذا، سازمان بهداشت جهانی و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی این روز را بر بنیاد مهو فقر و گرسنگی از جهان نیزگرامی داشت به عمل آوردند.
حفیظ نیازی یک تن از محصلان انجمن رضاکارانهء پوهنتون کاردان‌ می‌گوید: « دومین سال است که تیم رضاکاران ما برای تجلیل از این روز بسته‌های غذایی را در شهر کابل توزیع می‌کند، بیشتر ما از سوی اشخاص نیازمند که گرسنه هستند دعای خیر میگریم و برای من شخصا خیلی جای افتخار است.» وی همچنان گفت: «جوانان که بخش‌ها و کمپایین‌های مختلف را راه اندازی می‌کنند به فکر افراد مستمند باشند و آن‌ها را در این روز‌های سخت از یاد نبرند.»

هدف از راه اندازی این کمپاین، توضیع بسته های قابل توجهی مواد غذای به اشخاص نیامند بود. در این کمپاین اعضای انجمن رضاکارانهء پوهنتون کاردان با جمع آوری مواد غذایی از محصلان و اهدای آنها به افراد نیازمند، نقش عمده‌ای در این روند داشتند.
خوشبختانه پوهنتون کاردان، پیش از این نیز برای اولین بار در سطح پوهنتون‌های خصوصی افغانستان، برنامه ویژه تجلیل از روز جهانی غذا را در صحن شعبه پروان دو، برای محصلان و فارغان خویش به تاریخ۲۴میزان ۱۳۹۸ برگزار نمود.