دفتر مشارکت و موفقیت محصلان پوهنتون کاردان میزبان برنامه‌ی زنده پیرامون تاثیر انجمن‌ها در ارتقای ظرفیت علمی و مسلکی محصلان بود

دفتر مشارکت و موفقیت محصلان پوهنتون کاردان برنامه‌ی معلوماتی زنده را در مورد «تاثیر انجمن‌ها در ارتقای ظرفیت علمی و‌ مسلکی محصلان»، از طریق صفحه رسمی فیسبوک این پوهنتون، جهت دسترسی عموم مردم به این برنامه، برگزار کرد. میزبان این برنامه معلوماتی روح‌الله حسنیار، کارمند دفتر مشارکت و موفقیت محصلان و مهمانان برنامه، احمد شبیر صافی، نماینده انجمن عکاسی و محصل دیپارتمنت ژورنالیزم و ارتباطات عامه و عبدالله واحدی، نماینده انجمن متشبثان و محصل دیپارتمنت اداره تجارت پوهنتون کاردان بودند. هم‌چنان تعدادی زیادی بینندهِ این برنامه معلوماتی بودند و بسته تصویری ثبت شده برنامه نیز برای کسانی که نتوانستند برنامه را زنده تماشا کنند، در صفحه رسمی فیسبوک پوهنتون کاردان، قابل دسترس است.

پوهنتون کاردان به عنوان نهاد تحصیلی پیشتاز برای دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد در افغانستان، برنامه‌های معلوماتی بدون هزینه را برای عموم مردم، به عنوان تهعد این پوهنتون در قبال جامعه برگزار می‌کند که این خود نمایانگر سهم پوهنتون کاردان برای دست‎یابی به هدف چهارم: آموزش باکیفیت توسعه پایدار است.

در شروع برنامه، آقای حسنیار در مورد مزایای اشتراک در انجمن‌ها  برای محصلان، از یادگیری در مورد نقاط قوت و ضعف آنها تا ایجاد مهارت‌های عمومی مانند کار تیمی، برقراری ارتباط و مهارت‌های میان فردی صحبت کرد.

در جریان برنامه، شبیر صافی به فعالیت‌های انجمن عکاسی اشاره کرد. این فعالیت‌ها که محصلان را در ارتقای مهارت‌های شان کمک می‌کند شامل، کارهای عملی، تدویر سمینارها و ورکشاپ‌ها، برگزاری رقابت‌ها و نمایشگاه‌ها است.

علاوه بر این، عبدالله واحدی در مورد فعالیت‌های انجمن متشبثان صحبت کرد و گفت که این فعالیت‌ها شامل فراهم سازی زمینه سیرهای علمی، سمینارهای تجاری برای گفت‌وگو در مورد مشکلات و مسایل مربوط به راه‌اندازی تجارت در افغانستان و رقابت‌های تجاری است.

در ادامه هر دو مهمان، در مورد انگیزه‌های شان برای پیوستن به انجمن‌های مربوطه صحبت کردند. شبیر صافی گفت که می‌خواهد با عکس گرفتن، افغانستان را از زاویه‌ای مثبت به جهان نشان دهد و عبدالله واحدی گفت که از طریق انجمن متشبثان می‌خواهد دانش عملی از بازار تجارت افغانستان را کسب کرده تا بتواند تجارت خود را راه‌اندازی کند.

در پایان برنامه، شبیر صافی و عبدالله واحدی جوانان و محصلان را به تلاش کردن، رسیدن به اهداف و پیوستن به انجمن مورد علاقه شان تشویق کردند.

پوهنتون کاردان برای ارتقای ظرفیت علمی و مسلکی محصلان، انجمن‎های مختلف محصلان را ایجاد کرده است. که این انجمن‌ها شامل: برنامه رهبران نوظهور، انجمن انجنیری، انجمن مناظره، انجمن سفیران جوان برای اهداف توسعه پایدار، انجمن حکمیت تجاری، انجمن علوم سیاسی، انجمن کمپیوتر ساینس، انجمن کتاب خوانی آنلاین، انجمن رضاکاران، تیم جساپ، انجمن ژورنالیزم، انجمن فوتبال، انجمن کرکت، انجمن والیبال، انجمن بسکیتبال، انجمن شطرنج، انجمن شاعری، انجمن عکاسی و انجمن متشبثات می‌شود.

برای پیوستن در انجمن‌های محصلان و دریافت معلومات در مورد این انجمن‌ها به لینک زیر مراجعه کنید:

https://kardan.edu.af/Success-Center/Student_Clubs.aspx