لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان سمیناری را پیرامون آموزش مایکروسافت برای محصلان پوهنتون‌های مختلف کابل برگزار کرد

لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان به تاریخ ۱۱ حمل سال ۱۴۰۰، سمیناری را در مورد آموزش مایکروسافت در شعبه پروان دو این پوهنتون برگزار کرد. هدف از راه‌اندازی این برنامه، ارایه معلومات در مورد آخرین اختراعات، ابتکارات و یافته‌ها، به ویژه برنامه آموزشی مایکروسافت سفیران افتخاری (Microsoft Learn Student Ambassador Program) بود.

تسهیل کننده‌ی این برنامه عبدالجمال یکی سفیران افتخاری برنامه مایکروسافت بود که محصلان از پوهنتون‌های مختلف شرکت کرده و در مورد الزامات، مزایا، منابع و فرصت‌های برنامه آموزشی مایکروسافت سفیران افتخاری و هم‌چنان روند راه‌یابی به این برنامه معلومات حاصل کردند.

فخریه سادات محصل دیپارتمنت کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان گفت: «سمینار امروز برای من خیلی مفید واقع شد. در این سمینار در مورد آخرین یافته‌های مایکروسافت و چگونگی روند راه‌یابی به برنامه آموزشی مایکروسافت سفیران افتخاری اطلاعات جامع حاصل کردم.»

در جریان سمینار، محصلان در باره این‌که چگونه برنامه آموزشی مایکروسافت سفیران افتخاری می‌تواند مهارت‌های فنی شان ارتقا داده و با فراهم سازی فرصتی زمینه برقراری ارتباط با سایر سفیران افتخاری مایکروسافت، متخصصان مایکروسافت از سراسر جهان ارتباط مهیا سازد، آگاهی حاصل کردند.

هم‌چنان محصلان بحث‌های در مورد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن، فن‌آوری‌های جدید، اینترنت پدیده‌ها، توسعه تلفن همراه و وب، توسعه کد، قابلیت دسترسی دیجیتال، آموزش، فناوری سبز و مراقبت‌های صحی را آموخته و اهمیت و مزایای Azure را که بستر پردازش ابری مایکروسافت است، پی بردند.

امیدالله محصل دیپارتمنت کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان گفت: «من این فرصت را داشتم تا در مورد برنامه آموزشی مایکروسافت سفیران افتخاری معلومات دریافت کرده و از لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان برای فراهم سازی این چنین فرصت‌ها و برنامه‌های آموزشی برای محصلان قدردانی می‌کنم.»

پوهنتون کاردان به عنوان یکی از اهداف استراتیژی‌اش که همانا «برتری در نوآوری و رشد» است، لابراتوار CISCO را ایجاد کرده است تا محصلان برنامه کمپیوتر ساینس و محصلانی که موضوعات مرتبط با شبکه را فرا می‌گیرند، بتوانند نظریه‌هایی را که در صنف یاد می‌گیرند، به صورت عملی تمرین کنند.

برای دریافت معلومات در مورد لابراتوار سیسکو CISCO از لینک زیر دیدن کنید:
https://kardan.edu.af/CiscoLab/