تیم استقلال در یازدهمین دور مسابقات منطقه‌ای سالانه هلت پرایز به نمایندگی از پوهنتون کاردان شرکت می کند


هلت پرایز، بزرگترین برنامه آموزشی در جهان است که در همکاری با سازمان ملل متحد با تدویر برنامه ها در پوهنتون های جهان در جستجوی کار آفرین های است که بتوانند با طرح های شان تحولات اجتماعی ایجاد نمایند و به عنوان یکی از پنج ایده برتر در حال تغییر جهان توسط مجله تایم (Time Magazine) نامگذاری شده است.

هدف برنامه جهانی هلت پرایز دریافت راه حل های مناسب برای چالش های است که کره زمین و حیات بشری با آن روبرو است. برنامه این سال هلت پرایز در صدد دریافت راه حل برای میلیارد ها انسان سراسر جهان است که تحت عنوان توانمند سازی زمین، کسب و کار جسورانه برای یک سیاره بهتر متمرکز شده است.

رقابت های هلت پرایز پوهنتون کاردان به تاریخ ۱۰ جدی ۱۳۹۸ برگزار گردید. در این رقابت ها که ۱۳ تیم از محصلان دیپارتمنت های مختلف در آن اشتراک کرده بودند، تیم استقلال در دور نهایی برنده اعلان شد. اعضای تيم برنده پوهنتون کاردان هر یک عبدالقیوم قیومی، میراحمد جوزجانی، احمد یاسر عبدالله و ارتیزا کوهستانی میباشد که راه حل این تیم برای چالش سال پیشرو استفاده از الیاف های حشیش برای تولید کاغذ ، تحت نام No More Tree Papers می باشد .
اقبال نهضت مدیر برنامه هلت پرایز پوهنتون کاردان چنین گفت: «هر ساله، برنامه هلت پرایز چالش هایی را ایجاد کرده و به راه اندازی راهکارهایی آن کمک می کند که به طور فعال به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل بپردازد».

زهرا محمدی عضو تیم منتخب تیم مدیریتی برنامه هلت پرایز پوهنتون کاردان اظهار داشت: « برنامه هلت پرایز از بهترین تجربه های بود که خیلی بالای من تاثیر گذاشت . با استفاده از این برنامه، یاد گرفتم که چگونه می توانم برای رسیدن به اهداف ام تلاش کنم. ایده ما استفاده دوباره از پلاستیک با استفاده از دو سیستم خورشیدی و گاز بود و خوشحالم که به رقابت های منطقه ای راه پیدا کردیم».

تیم برنده اکنون در ماه مارچ/ اپریل ۲۰۲۰ با حضور در ۲۵ شهر در سراسر جهان برای شرکت در نشست منطقه ای هلت پرایز به رقابت می پردازند. این تیم به عنوان اولین تیم به نمایندگی از پوهنتون کاردان است که در بزرگترین رقابت جهان «جایزه نوبل برای محصلان» اشتراک می‌کند.

تیم های که در سطح پوهنتون ها انتخاب شده اند در رقابت های منطقه ای اشتراک می‌کنند و سپس از هر منطقه تیم های برنده به رقابت نهایی می روند که رقابت نهایی برنامه جهانی هلت پرایز در ماه سپتامبر در مقر سازمان ملل متحد برگزار می شود. در آنجا یک تیم به عنوان برنده انتخاب می شود و به آنها 1000،000 دلار جهت تطبیق طرح شان اهدا می شود. که جوانان را قادر می سازد تا از طریق آموزش و کارآفرینی، تحولات اجتماعی را رقم بزنند.