گسترش همکاری های تحصیلی میان پوهنتون کاردان و دارالایتام امام بخاری (رح)

پوهنتون کاردان در جهت ایجاد زمینه های تحصیلات عالی برای کارمندان و شاگردان دارالایتام امام بخاری (رح) به ارزش ۱۱،۳ میلیون افغانی بورسیه های تحصیلی را به آنها اهدا نمود.

در محفلی که به همین مناسبت در شعبه پروان دو به تاریخ ۱ عقرب ۱۳۹۸ دایر گردیده بود، هیات رهبری پوهنتون کاردان و دارالایتام امام بخاری (رح) همراه با شماری از شاگردان و کارمندان این نهاد اشتراک ورزیده بودند.

آقای روئین رحمانی، رییس عمومی پوهنتون کاردان در این محفل، فعالیت های دارالایتام امام بخاری را ارزشمند خوانده و گفتند: «پوهنتون کاردان در سه سمستر اخیر برای محصلان و کارمندان این دارالایتام به ارزش ۱۱،۳ میلیون افغانی بورسیه‌های تحصیلی اهدا نموده است ، که تا اکنون با هیچ نهادی تا این حد همکاری صورت نگرفته و یک گام بی سابقه می باشد.»

آقای رحمانی اطمینان داد: «بخاطر نوعیت فعالیت این نهاد و محصلان این دارلایتام که در درجریان تحصیل از خود شایستگی نشان داده‌اند این بورسیه ها برای شان ادامه می یابد تا ما مسبب قرار گرفتن ایشان در جاهای بهتر تحصیلی و مسلکی باشیم.»

داکتر محمد سلیمان نثاری، رییس دارالایتام امام بخاری (رح) بابت اهدای بورسیه های تحصیلی برای کارمندان و شاگردان این دارالایتام از رهبری پوهنتون کاردان صمیمانه تشکری نموده از این پوهنتون به عنوان امیدی برای یتیمان و اطفال بی بضاعت که آینده خوبی را در پیش داشته باشند یاد کرد.

آقای نثاری در ادامه افزود: «در پوهنتون کاردان در حدود 25 تن از استادان و شاگردان ما مصروف پیشبرد تحصیلات شان می باشند که یک گام بی نظیر است، و در سایرپوهنتون های خصوصی تنها دو تن از شاگردان ما مصروف تحصیل می باشند، که از این لحاظ از پوهنتون کاردان از صمیم قلب تشکری می نماییم.»

در ختم این محفل داکتر سلیمان نثاری، به پاس همکاری های پوهنتون کاردان، لوح تقدیر را به نمایندگی از دارالایتام امام بخاری، برای محترم روئین رحمانی، رییس عمومی پوهنتون کاردان اهدا نمود.

دارالایتام امام بخاری در سال ۱۳۹۰ به هدف حمایت از اطفال بی بضاعت و یتیم تاسیس گردید و اکنون در سه شعبه حدود 1400 طفل یتیم و بی سرپرست را تحت حمایت و آموزش خویش قرار داده است. این نهاد در نظر دارد تا برای اطفال یتیم و بی سرپرست در نقاط مختلف افغانستان مراکز مشابه را ایجاد نماید.

پوهنتون کاردان در سال 1381 تاسیس گردید و به عنوان اولین پوهنتون خصوصی در وزارت تحصیلات عالی جمهوری اسلامی افغانستان ثبت گردید. اکنون از جمله پنج پوهنتون معتبر افغانستان می باشد که در رشته های مختلف تحصیلی پنج هزار محصل در این کانون علمی مصروف پیشبرد تحصیلات عالی شان می باشند.