برگزاری برنامه تقدیر از محصلانِ ممتاز پوهنتون (سمستر بهاری ۱۴۰۳)

پوهنتون کاردان به روز یکشنبه، ۸ میزان ۱۴۰۳ هجری‌خورشیدی برنامه تقدیر از محصلانِ ممتاز سمستر بهاری سال جاری خویش را با حضور محترم استاد خواجه جمشید صدیقی معاون علمی این پوهنتون و محصلانِ ممتاز از برنامه‌های ماستری و لیسانس، برگزار کرد.

پوهنتون کاردان، طی هر سمستر به‌منظور تشویق محصلان، کشف استعداد‌ها و هموار‌سازی بستر مناسب جهت الهام‌بخشی و انگیزه‌دهی برای محصلان خویش؛ برنامه تقدیر از محصلانِ ممتاز را برگزار می‌کند. در این برنامه، از محصلانِ ممتاز با اهدای تقدیر‌نامه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی مبتنی بر شایستگی، تقدیر به‌عمل می‌آید؛ آن عده محصلان که در جریان سمستر درقبال دروس شان جد و جهد کرده و بعد از سپری‌کردن امتحانات اخیر سمستر، بلند‌ترین نمرات را کسب کردند؛ به‌عنوان محصلِ ممتاز شناخته می‌شوند و شامل این برنامه می‌باشند.

این برنامه با گردانندگی سید عنایت‌الله سهرابی کارمند دفتر ارتباطات پوهنتون کاردان آغاز شد و سپس استاد صدیقی ایراد سخن کرد. وی تلاش و زحمات خستگی‌ناپذیر محصلانِ ممتاز را تحسین و نایل‌شدن بر این مقام را برای آنها تبریک گفته و افزود: «بدون شک، شما محصلان عزیز نه تنها که بهترین‌های کاردان دانسته می‌شوید؛ بلکه به‌نحوی بهترین‌های افغانستان نیز هستید؛ زیرا در معتبرترین پوهنتون افغانستان ادامه‌ی تحصیل می‌دهید و بعد از یک پروسه دشوار رقابتی هریک شما از میان تمام محصلان در رشته‌های مختلف، به‌عنوان محصل ممتاز انتخاب می‌شوید. تلاش شما قابل قدر است و این موفقیت را برای شما مبارک می‌گوییم!»

استاد صدیقی-بعد از شنیدن پیشنهادات محصلان برای هرچه بهبود وضعیت آموزشی شان- گفت: «پوهنتون کاردان قرار است برای فراهم‌سازی زمینه‌ای هرچه بهتر و بیشتر تحصیلات عالی باکیفیت برنامه‌های خارج از نصاب خویش را بیفزاید و در سمستر آینده‌ی نزدیک برنامه‌های جدید تحصیلی در مقاطع لیسانس و ماستری دایر کند.»

در همین حال محصلان که در این برنامه‌ به‌عنوان محصلِ ممتاز شناخته شده اند احساس افتخار و خرسندی دارند. عابد ارغندیوال محصل سمستر هشتم برنامه لیسانس در اداره تجارت گفت: «پوهنتون کاردان نقش بسیار مهمی در موفقیت‌ها و دستاوردهای من ایفا کرده است. احساس بسیار خاص و افتخارآمیزی‌ست که برای هفتمین بار موفق به کسب این جایزه شده‌ام. هر بار که این مقام را دریافت می‌کنم، بیشتر متوجه ارزش و اهمیت پشتکار و هدف‌گذاری دقیق می‌شوم. این لحظه نه تنها برای من بلکه برای خانواده، دوستان و اساتیدم نیز پر از ارزش است؛ زیرا آنها همیشه پشتیبان من بوده‌اند و موفقیت من نتیجه حمایت‌های بی‌دریغ آنهاست.»

وی ضمن سپاس‌گزاری از این پوهنتون و استادان این پوهنتون افزود: «به سایر محصلان عزیز توصیه می‌کنم که همیشه به قدرت خود ایمان داشته باشند و هیچگاه از رسیدن به اهداف خود دست نکشند. مسیر موفقیت پر از چالش‌ها و سختی‌هاست؛ اما با پشتکار، تعهد و تلاش مستمر می‌توان به هر هدفی دست یافت. مهم این است که از شکست‌ها نترسید؛ زیرا هر شکست درسی برای موفقیت‌های آینده است.»

پوهنتون کاردان، به‌عنوان بهترین و معتبرترین پوهنتون افغانستان همواره در تلاش است تا با برگزاری چنین برنامه‌ها محصلان خویش را برای هرچه آموزش بهتر روحیه ببخشد و زمینه‌ی ارتقای ظرفیت‌های علمی آنها را فراهم سازد.