پوهنتون کاردان برنامه رهنمایی محصلان از سوی فارغان را راه اندازی کرد

پوهنتون کاردان برنامه رهنمای محصلان از سوی فارغان را به‌منظور تلاش برای موفقیت محصلان و فارغان، به تاریخ ۳۰ جوزای سال روان خورشیدی، با اشتراک رهبری پوهنتون کاردان، رهنماها (فارغان) و محصلان راه‌اندازی کرد تا رهبران موفق با جوانان مسلکی و مشتاق، به عنوان بخشی از سفر علمی و مسلکی شان، در ارتباط باشند.

این ابتکار به‌منظور تشویق محصلان از طریق به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه متخصصان پیشتاز حرفه‌ای و ارتقا تجربه رهبران آینده با فراهم آوردن فرصت‌های عملی یادگیری و توسعه مسلکی با هم‌کاری فارغان توانمند، در نظر گرفته شده است.

این برنامه برای محصلان و فارغان فرصت می‌دهد تا در روابط متقابل با محصلان و متمرکز بر اهداف علمی و کاری شان شرکت کنند. از طریق این برنامه، رهنماها می‌توانند با تبادل نظر و به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها و دانش خود از تحصیل و کار، محصلان پوهنتون کاردان را راهنمایی و حمایت کنند. هم‌چنان این برنامه برای محصلان فرصت می‌دهد تا از طریق برقراری ارتباط با فارغان (رهنماها)، توسعه کاری و نقش‌های رهبری خویش را تقویت بخشند.

میرویس نهضت، رییس اجراییه پوهنتون کاردان گفت: «مشارکت شما به عنوان رهنما نشان دهنده تعهد شما نسبت به پیشرفت تحصیلی، شخصی و مسلکی محصلان پوهنتون کاردان و نسل جوان کشور است.»

وی در ادامه افزود که خرسند هستم فارغان ما که به عنوان رهنما در این برنامه فعالیت می‌کنند، تحول‌گران و رهبران قابل توجه بخش‌های دولتی، خصوصی و غیر انتفاعی افغانستان هستند. به نمایندگی از مدیریت پوهنتون کاردان، از تعهد شما در قبال پوهنتون و جامعه تشکر می‌کنم. محصلان ما باید از این فرصت استثنایی و متحول زندگی استفاده کنند و موفقیت این برنامه به تعهد شما بستگی دارد.

عبدالعظیم عطارد، فارغ برنامه ماستری اداره تجارت پوهنتون کاردان و یکی از رهنماهای این برنامه چنین گفت: «از پوهنتون کاردان برای این اقدام و ابتکارعالی سپاس‌گزارم. این برنامه گام مهمی در کمک به مرحله گذار محصلان پوهنتون کاردان از زندگی محصلی به زندگی کاری و تقویت چشم انداز آینده آنها خواهد بود.»

علاوه بر این، هما کامجو سالمی فارغ برنامه ماستری اداره تجارت پوهنتون کاردان و یکی دیگر از رهنماهای این برنامه گفت که من معتقدم نه تنها محصلان بلکه رهنماها نیز از مزیت‌های این برنامه بهره‌مند می‌شوند. وی در ادامه افزود: «این برنامه فرصتی مهم را برای رهنماها فراهم می‌کند تا بتوانند با پوهنتون خود در ارتباط بوده و با محصلان ارتباط دایمی برقرار کنند و از این‌که بخشی از این ابتکار هستم، احساس خوشی می‌کنم.»

در همین‌ حال، نظام‌الدین رضایی، یکی دیگر از رهنماها و فارغ برنامه ماستری اداره تجارت پوهنتون کاردان گفت: «در واقع برنامه رهنمایی محصلان از سوی فارغان، روند یادگیری دو جانبه است که چه‌گونه محصلان را در دستیابی به اهداف شان رهنما و تشویق کنیم. هم‌چنان خوش‌حال هستم که پوهنتون کاردان، به عنوان نخستین پوهنتون در افغانستان این ابتکار را روی دست گرفت و ما یک‌جا فرهنگ یادگیری و آموزش را از طریق این برنامه نهادینه می‌کنیم. من از یادگیری مشارکتی لذت می‌برم، کمک به دیگران یک دست‌آورد است و می‌خواهم به محصلان پوهنتون کاردان در رسیدن به رویاهای شان کمک کنم.»

روهینا پناه، محصل دیپارتمنت اداره تجارت پوهنتون کاردان گفت: «می‌خواهم از رهبری پوهنتون کاردان و رهنماها برای ایجاد این برنامه عالی که تاثیر مثبت در زندگی کاری و شخصی ما دارد، تشکری کنم. در این مدت، برنامه رهنمایی محصلان از سوی فارغان، فرصت‌های خوب را برای ما فراهم می‌کند تا فارغان با تجربه و با استعداد، راهنمایی‌های تحصیلی، مشاوره کاری، تحقیق، شبکه و مشاوره توسعه شخصی و مسلکی برای ما بدهند.»

عنایت الله سهرابی محصل دیپارتمنت حقوق پوهنتون کاردان گفت: «من کاملاً آماده و هیجان زده برای کار با راهنماهای با استعداد و با تجربه خود هستم. با کمک رهنمای خود می‌توانم تصمیم‌های بهتر و قاطع‌تر بگیرم تا با موفقیت به نیازها و چالش‌های زندگی شخصی و کاری خود بپردازم.»

اقبال نهضت، مسوول دفتر روابط با فارغان پوهنتون کاردان گفت: «هدف اصلی این برنامه توانمندی سازی محصلان پوهنتون کاردان از طریق ارتباط با رهنماها بر اساس ویژگی‌های مختلف از جمله برنامه تحصیلی، تحقیق، کار، مسلک و علایق کاری به مدت هشت تا ده ساعت در ماه و برای شش ماه است.»

 برای دریافت معلومات در مورد برنامه رهنمایی محصلان از سوی فارغان از لنک زیر دیدن کنید: https://kardan.edu.af/Alumni/alumni-mentorship-program.aspx