برنامه های آینده

اشتراک محصلان پوهنتون کاردان در نشست محصلان اقتصاد جنوب آسیا SAESM

زمان 25 November, 2021
مدت برنامه به زودی اعلان می‌شود.
مکان آنلاین
به اشتراک بگذارید


محصلان پوهنځی اقتصاد پوهنتون کاردان با همکاری محصلان پوهنتون کابل در رقابت محصلان اقتصاد آسیای جنوبی SAESM که هر ساله به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. محصلان از هشت کشور آسیای جنوبی «افغانستان، پاکستان، هند، بنگلادیش، بوتان، سریلانکا، نیپال و مالدیو» در جریان سمستر بهاری 2021 در مورد چالش های مربوط به اقتصاد در کشورهای خود و منطقه دیدار و گفتگو خواهند کرد. یک تیم از محصلان پوهنتون کاردان و پوهنتون کابل به نمایندگی از افغانستان در این نشست منطقه‌ای حضور خواهند داشت.

رقابت محصلان اقتصاد آسیای جنوبی SAESM در سال 2004 به عنوان یک بستر منطقه‌ای تاسیس شد تا محصلان جوان دوره لیسانس رشته اقتصاد را از سراسر جنوب آسیا، برای یک کنفرانس هیجان انگیز در یک شهر جنوب آسیا گرد هم می‌آورد. در جریان این نشست، محصلان مقطع لیسانس از هر هشت کشور منطقه در مورد چالش های اقتصادی-اجتماعی کشورها و منطقه‌ای که با آنها روبرو هستند، می‌آموزند، تحقیق و تبادل نظر می‌کنند.

پوهنتون کاردان به طور مداوم تلاش می‌کند تا برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، به ویژه هدف چهارم: آموزش با کیفیت، و هدف هشتم: کار شایسته و رشد اقتصادی در افغانستان از طریق اقدامات و فعالیت های پوهنتون، کارگاه های آموزشی و فرصت های کار عملی را برای محصلان فراهم کند.