برگزاری برنامه‌ی خارج از نصاب دیپارتمنت علوم سیاسی

دیپارتمنت علوم سیاسی پوهنتون کاردان به روز پنج‌شنبه، ۱۶ سرطان سال ۱۴۰۱، برنامه خارج از نصاب درسی را زیر عنوان "دیپلومات برتر" با اشتراک محصلان علوم سیاسی در استدیو پوهنتون کاردان برگزار کرد.

در این برنامه اشتراک کنندگان نظریات و انتقادات خود را با استفاده از چهارچوب اصول روابط بین‌الملل تحلیل نموده و رقبای خود را به چالش کشیدند.

مطیع‌الله آرین پور آمر دیپارتمنت علوم سیاسی پوهنتون کاردان در مورد این برنامه چنین گفت: برگزاری این نوع برنامه‌ها، تقویت توانایی فکر انتقادی و گفتمان در مورد مسایل مهم روابط بین الملل را برای محصلان فراهم می‌سازد تا آن‌ها توانایی اشتراک در بحث‌های سیاسی و سمینارها را داشته باشند.

انجمن علوم سیاسی (Political Science Club) پوهنتون کاردان اخیراً با ۲۷ عضو تاسیس شده است تا این نوع برنامه‌ها را برای محصلان برگزار کرده و علاقه‌مندی شان را به سیاست افزایش دهد. اعضای این نجمن برای بحث در مورد مسایل مهم سیاسی ملی و بین المللی گرد هم می‌آیند و میزبان بحث‌های سیاسی، سمینارها و مطالعات موردی می‌باشند.

نعمان شیرزاد، محصل سمستر پنجم دیپارتمنت علوم سیاسی که عضویت در این انجمن را دارد اظهار داشت: « ما برنامه‌های زیادی به شکل سمینار و مناظره داشتیم و این نوع برنامه‌ها برای ما بسیار مهم است که در بحث‌ها اشتراک داشته باشیم.

هدف اساسی از برگزاری این برنامه‌، توانایی تقویت فکر انتقادی و تحلیلی محصلان علوم سیاسی است که فرصت آموزش خارج از صنف و گفتمان در مورد مسایل مهم روابط بین‌الملل را فراهم می‌سازد این کلپ برای گسترش دانش و مشارکت محصلان در سیاست در سطح محلی و ملی فعالیت می کند.