محصل کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان اولین سفیر برنامه آموزشی مایکروسافت در افغانستان شد

ندیم اختر، محصل دیپارتمنت کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان، اولین سفیر برنامه آموزشی مایکروسافت (Microsoft Learn Student Ambassadors) در افغانستان شد. آقای مهمند پس از شرکت در سمینار لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان، که در ۱۱ حمل ۱۴۰۰ توسط آقای عبدالجمیل، یکی از سفیران برنامه آموزشی مایکروسافت پاکستان، ارایه شد، به این برنامه درخواست داد. وی در این رابطه گفت: «خوشحال استم که به عنوان یکی از سفیران برنامه آموزشی مایکروسافت از افغانستان انتخاب شدم. برنامه‌های زیادی در مایکروسافت پیرامون فن‌آوری و فرصت‌های جدید وجود دارد؛ به عنوان یک سفیر این برنامه، من می‌توانم نقطه عطفی برای برگزاری سمینارها، برنامه‌ها و آموزش‌های مایکروسافت در پوهنتون کاردان باشم.»

وی در ادامه افزود: «رقابت‌های ملی و بین المللی زیادی برگزار خواهد شد. من نهایت تلاش خواهم کرد تا به صورت انفرادی و یا تیمی به نماینده‌گی پوهنتون کاردان در رقابت‌های بین المللی شرکت کنم. هم‌چنان از پوهنتون کاردان بمنظور برگزاری سمینار معلوماتی پیرامون نحوه درخواست برای این برنامه (MLSA)  سپاس‌گزاری می‌کنم.»

سفیران آموزشی مایکروسافت (Microsoft Learn Student Ambassadors) برنامه‌ای است که از محصلان رشته‌های مرتبط با فن‌آوری حمایت می‌کند. این برنامه با ارایه مهارت‌هایی که معمولاً در پوهنتون آموزش داده نمی‌شود، از جمله دانش فن‌آوری‌های مایکروسافت، محصلان را در دریافت فرصت‌های کاری کمک می‌کند. هم‌چنان این برنامه در اکثر کشورها در دسترس است و همه محصلان در سطح پوهنتون واجد شرایط درخواست هستند. در صورت پذیرش در این برنامه، محصلان مکلف هستند تا دانش خود را از طریق راه‌اندازی کورس‌ها، برنامه‌های سخنرانی‌ها و پروژه‌های محصلان بیشتر با جامعه علمی به اشتراک بگذارند.

رشته کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان دانش تخصصی و مسلکی را در زمینه‌های چون تکنالوژی معلوماتی، برنامه ریزی نرم افزارها، مدیریت تاسیسات تکنالوژی وغیره برای محصلان این رشته ارایه کرده و آنان را قادر می‌سازد تا از مهارت های فوق العاده طراحی، اجرا و نظارت فعالیت‌ها و پروژه‌های کمپیوتری و تکنالوژی معلوماتی برخوردار شوند.

برای دریافت معلومات مزید در مورد رشته کمپیوتر ساینس: https://kardan.edu.af/dr/Academics/bcs.aspx

 پروفایل ندیم اختر در وبسایت سفیران آموزشی مایکروسافت (MLSA):

https://studentambassadors.microsoft.com/en-US/profile/124006