لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان برنامه آموزشی پروتکل ترجمه آدرس شبکه (NAT) را برگزار کرد

لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان برنامه‌های آموزشی حضوری و آنلاین را در مورد پروتکل ترجمه آدرس شبکه (NAT) برای محصلان رشته کمپیوتر ساینس پوهنتون‌های مختلف از تاریخ ۵ سرطان سال ۱۴۰۰ آغاز کرد. احمدالله عزیزی، مسوول لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان، این سمینار آموزشی را به بیش از ۱۳۵ محصل رشته کمپیوتر ساینس از پوهنتون‎‌های مختلف افغانستان ارایه کرد.

آقای عزیزی با استفاده بسته ردیابی سیسکو (CISCO Packet Tracer)، سخنرانی‌های جامع و عملی در زمینه انواع پروتکل ترجمه آدرس شبکه (NAT) شاملDynamic NAT ،Static NAT  و Port Address Translation ارایه نمود. این برنامه آموزشی برای عموم محصلان و فارغان رشته کمپیوتر ساینس تمام پوهنتون‌های افغانستان برگزار شد که نشان دهندهِ  تعهد پوهنتون کاردان در جهت دستیابی هدف چهارم توسعه پایدار: آموزش با کیفیت است.

سدیه اسلمی، یکی از شرکت کنندگان این برنامه آموزشی، بیان کرد که این آموزش تجربه بسیار خوبی را در زمینه آشنایی با (NAT) و کاربرد آن  برای وی فراهم کرد. وی هم‌چنان از آقای عزیزی بمنظور راه‌اندازی این چنین برنامه‌های آموزشی ارزشمند برای محصلان رشته کمپیوتر ساینس تشکری کرد.

ندیم اختر، یکی دیگر از شرکت کنندگان گفت: «از تلاش‌های پوهنتون کاردان در فراهم سازی فرصت‌های یادگیری برای محصلان رشته کمپیوتر ساینس قدردانی می‌کنم و این آموزش‌ها کمک کرد تا درک عمیق از (NAT) حاصل کنم.»

پوهنتون کاردان با ایجاد لابراتوار مجهز سیسکو، محصلان رشته کمپیوتر ساینس به ویژه محصلانی را که درس‌های مرتبط به شبکه را فرا می‌گیرند، کمک می‌کند که نظریه‌های را که در صنف یاد می‌گیرند، به صورت عملی تمرین کنند. این لابراتوار در نهایت محصلان را برای دریافت گواهینامه‌های (CISCO) که دارای اعتبار جهانی است، آماده می‌کند.

برای دریافت معلومات در مورد رشته کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان: https://kardan.edu.af/dr/Academics/bcs.aspx