لابراتوار سیسکو سمینار آنلاین شبکه خصوصی مجازی را برگزار کرد

لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان سمینار آنلاین شبکه خصوصی مجازی(VPN)  را به تاریخ ۲۳ سرطان سال روان خورشیدی، با مشارکت بیش از ۸۰ محصل کمپیوتر ساینس از سراسر افغانستان، به عنوان بخشی از تعهد خویش برای دستیابی به هدف چهارم: آموزش باکیفیت توسعه پایدار سازمان ملل متحد برگزار کرد. این سمینار توسط آقای ذبیح الله اتل، استاد رشته‌ی کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان ارایه شد.

این سمینار هر سه نوع شبکه خصوصی مجازی (Remote access, Intranet-based site-to-site, and Extranet-based site-to-site) را به صورت نظری و عملی با استفاده از بسته ردیابی سیسکو (CISCO Packet Tracer)  پوشش داد. این سمینار شرکت کنندگان را قادر ساخت تا در مورد انواع وی‌پی‌ان توضیحاتی لازم را آموخته و به صورت عملی شبکه خصوصی مجازی را طراحی کنند.

ندیم اختر یکی از محصلان شرکت کننده در این سمینار گفت: «اول از همه، از پوهنتون کاردان و تیم شان، به خصوص لابراتوار سیسکوی این پوهنتون، برای برگزاری چنین سمینار مفید تشکری می‌کنم. من در گذشته در بسیاری از سمینارها و برنامه‌ها شرکت کرده‌ام اما این سمینار را بی نظیر یافتم. من چیزهای زیادی را از این سمینار یاد گرفتم.  خلاقیت، تدبیر، نظریه‌ها و استراتژی‌های مفید شما را تقدیر می‌کنم و از آقای ذبیح الله اتل و احمدالله عزیزی برای تنظیم و ارایه چنین سمینارمفید به عموم محصلان کمپیوتر ساینس سپاس‌گزاری می‌کنم.»

شبیر نادری یکی دیگر از محصلان کمپیوتر ساینس گفت: «من امروز موضوعات مهمی را در مورد وی‌پی‌ان یاد گرفتم. خوبی این سمینار هم دسترسی آن به عموم محصلان این رشته بود. این نشان می‌دهد که پوهنتون کاردان نه تنها برای محصلان خود فکر می‌کند بلکه آموزش‌ها و سمینارهایی فراتر از پوهنتون  را برای عموم محصلان فراهم می‌کند.»

از آن‌جا که این سمینار از طریق نرم افزار زوم به‌صورت آنلاین برگزار شد، لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان بسته تصویری کامل این سمینار را ضبط کرده و برای کسانی‌که جلسه زنده را از دست داده اند به‌صورت آنلاین در دسترس قرار داده است.

لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان، محصلان کمپیوتر ساینس، به ویژه کسانی را ‌که دروس مرتبط با شبکه می‌خوانند، قادر می‌سازد نظریه‌هایی را که در صنف می‌آموزند، به صورت عملی تمرین کنند. این لابراتوار در نهایت محصلان را برای دریافت گواهینامه‌های (CISCO) که دارای اعتبار بین المللی در سراسر جهان است، آماده می‌کند.

برای دریافت معلومات بیشتر در مورد لابراتوار سیسکوی پوهنتون کاردان از لینک زیر دیدن کنید:

https://kardan.edu.af/CiscoLab/

برای دریافت بسته تصویری کامل  سمینار اینجا کلیک کنید.