هفته استقبال از محصلان جدید الشمول پوهنتون کاردان


پوهنتون کاردان هفته استقبال کاردانیان را از تاریخ 22 الی 27 سنبله 1399 جهت استقبال از محصلان جدید الشمول برگزار نمود. هدف از برگزاری هفته استقبال از کاردانیان آشنایی محصلان با رهبری پوهنتون، محیط، اساتید، سهولت‌ها و امکانات پوهنتون کاردان بود که در جریان هفته استقبال از کاردانیان، دفتر سهم‌گیری محصلان و برگزاری برنامه‌ها، با برگزاری برنامه های متنوع از محصلان جدید الشمول استقال گرم شد.

در دو روز نخست هفته استقبال از کاردانیان، محصلان جدید الشمول با صنوف درسی، اساتید، سیستم تدریسی، مرکز موفقیت محصلان و محیط درسی پوهنتون کاردان آشنا شدند. در ضمن هر دیپارتمنت معلومات مفصل را در مورد ویژگی های همان دیپارتمنت برای محصلان ارائه نمود.

اجمل نبی زاده، مدیر دفتر سهم‌گیری محصلان و برگزاری برنامه‌های پوهنتون کاردان در مورد برگزاری هفته استقبال از کاردانیان چنین گفت: «ما خرسند هستیم که هفته استقبال از کاردانیان را با تنظیم و برگزاری برنامه های مفید برای محصلان برگزار کردیم که محصلان نیز از این هفته استقبال نمودند و برای شان یک هفته خوب بود. همچنان با برگزاری برنامه های مختلف توانستیم استعداد های خوب را از میان محصلان جدیدالشمول برای انجمن‌های پوهنتون کاردان برگزینیم».

در روز سوم، سفیران افتخاری و شماری از رهبران نو ظهور پوهنتون کاردان با محصلان جدید الشمول دیدار کردند و داستان های موفقیت خویش را برای این محصلان تعریف نمودند تا با چالش‌ها و فرصت‌هایی سفر علمی شان آشنا بوده و یک ایده مثبت برای داشتن یک آینده خوب داشته باشند.

در همین حال، نازنین محمدی یکی از محصلان جدید الشمول دیپارتمنت اداره تجارت، ضمن اظهار خوشی از هفته استقبال کاردانیان و سپاسگزاری از برگزاری برنامه های مفید، بیان نمود که این هفته باعث شد تا درک بهتری از پوهنتون و برنامه تحصیلی و ارتباط با محصلان، تعیین اهداف تحصیلی و داشتن برنامه برای رسیدن به اهداف خویش داشته و برای آینده خوش بین باشم.

روز چهارم هفته استقبال از کاردانیان با برگزاری روز غذا و مراسم اهدای بیرق پوهنتون کاردان از سوی فارغان برای محصلان جدید الشمول همراه بود. محصلان برحال پوهنتون کاردان از محصلان جدید و پیوستن شان با کاروان برگزیدگان با آماده سازی غذا های لذیذ افغانی استقبال ویژه نمودند.

از سوی دیگر، الیاس احمد زکی، محصل دیپارتمنت انجنیری، اظهار داشت: «هفته استقبال فرصتی خارق العاده برای ما بوده تا درک درستی از سفر علمی خود در پوهنتون کاردان داشته باشیم. تا اکنون، ما یاد گرفتیم که برای رسیدن به اهداف خود تمایل، اشتیاق و مقاومت داشته باشیم».

دو روز اخیر این هفته با برگزاری مسابقات دوستانه کریکت و فوتسال میان تیم‌های پوهنتون کاردان و محصلان جدید جهت آشنای استعداد نو پیوسته‌گان و همچنان دیدار محصلان جدید با رئیس عمومی پوهنتون کاردان، معاون علمی و روئسای پوهنځیها همراه بود.

آقای روئین ر حمانی، رئیس عمومی پوهنتون کاردان در آخرین روز از هفته استقبال از کاردانیان از محصلان جدید الشمول استقبال نموده و سخنرانی ویژه را برای شان ارایه نمود. آقای رحمانی در میان سخنان شان در مورد اهمیت ذهنیت متمرکز تاکید نموده، مطالعه و انگیزه را دو اصل اساسی جهت رسیدن به هدف خاطر نشان کرد. در ضمن، برگزیدن پوهنتون کاردان که معبترترین پوهنتون افغانستان می باشد را برای همه محصلان جوان مبارکباد گفت.

در ادامه آقای رحمانی افزود: «ما درک کاملاً متفاوتی از تحصیلات عالی و دانش لازم برای کمک به یادگیری آینده نسل جوان خود مانند آنچه که تاکنون انجام داده ایم، داریم. همچنان، ما به توانایی محصلان خود که می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند و تأثیر مثبتی بر جامعه دارند، ایمان زیادی داریم».

هفته استقبال از کاردانیان یک برنامه ویژه است که در آغاز هر سمستر جهت استقبال از محصلان جدید الشمول برگزار می‌شود که در آن فعالیت های عملی و ابتکاری برای الهام بخشیدن به محصلان جدید و ایجاد انگیزه برای آغاز سفر تحصیلی شان در پوهنتون کاردان اجرا می‌شود.