انجمن (Women Techmakes Kabul) در همکاری با پوهنتون کاردان روز جهانی زن را تجلیل نمود

انجمن زنان سازنده فن آوری Women Techmakers Kabul (WTK) که با حمایت کمپنی گوگل فعالیت مینماید در همکاری با پوهنتون کاردان برنامه یک روزه تجلیل از روز جهانی زن را به تاریخ 22 حوت 1398 به منظور تقدیر از فعالیت ها و دست آوردهای زنان که در بخش تکنالوژی و فناوری فعالیت می‌کنند برگزارکرد.
در این برنامه به تعداد 150 شرکت کننده از طبقه اناث که شامل محصلان و فارغان رشته کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان و همچنان زنان که در بخش تکنالوژی و فناوری فعالیت دارند حضور داشتند.

در آغاز برنامه بانو نجلا احمدیار، مسوول WTK در کابل، هدف از برگزاری این برنامه را چنین گفت: «برنامه امروز به منظور تجلیل از روز جهانی زن و حمایت از زنان فعال در بخش تکنالوژی و فناوری بود چون تعداد کمی از زنان اند که دراین بخش کار می‌کنند و تلاش ما اینست تا تعداد آنها افزایش یابد و ما هم آنها برای پیشرفت در این بخش حمایت می‌کنیم» . وی همچنان از پوهنتون کاردان بابت همکاری شان در برگزاری این برنامه سپاسگزاری کرد.

بانو شکیبا ابراهیم خیل، یکی از فارغان رشته کمپیوتر ساینس پوهنتون کاردان و سخنران این برنامه گفت: «خوش‍حال استم امروز در برنامه ای شرکت کرده ام که تعداد زنان که در بخش تکنالوژی و فناوری فعالیت دارند بیشتر حضور دارند و جای خوشی است که این چنین برنامه ها برای حمایت از زنان در در این عرصه راه اندازی میشوند».

وی همچنان افزود «تعداد زنان که در بخش تکنالوژی و فناوری فعالیت می‌کنند نظر به سال های قبل بیشتر شده است و فعلاً ما زنانی را داریم که در بخش رهبری تکنالوژی کار می‌کنند و امیدوار استم تا از برنامه ها که برای ادامه فعالیت های شان مفید است استفاده کنند».

در حاشیه این برنامه دو ورکشاپ در بخش های اینکه چطور شرکت کنندگان می‌توانند با هوش مصنوعی کار کنند و خلص سوانح حرفه‌ای نوشته کنند نیز برگزار شد.

انجمن زنان سازنده فناوری Women Techmakers یک انجمن مربوط به کمپنی گوگل است که در بیشتر از 190 کشور نمایندگی دارد و زنان را که در بخش تکنالوژی و فناوری فعالیت دارند حمایت می‌کند.

این برنامه با اهدای تصدیق نامه برای شرکت کنندگان و گرفتن عکس دسته جمعی پایان یافت.