دیپارتمنت انجنیری سیول پوهنتون کاردان رقابت سالانه Popsicle Stick Bridge را برگزار کرد

دیپارتمنت انجنیری سیول پوهنتون کاردان با همکاری انجمن انجنیری این پوهنتون اولین دور رقابتPopsicle Stick Bridge را به تاریخ 9 دلو 1398 در شعبه تایمنی برگزار نمود.

این رقابت به عنوان یک روش جالب برای محصلان دیپارتمنت انجنیری سیول طراحی شده بود تا مهارت های خود را در رشته انجنیری سیول که شامل دریافت راه حل های خلاقانه برای مشکلات و چالش ها، کار تیمی و خلاقیت می‌شود، توسعه دهند.

هدف این رقابت آموزش دادن برای محصلان بود که چگونه می‌توانند بر چالش های که در این رشته با آن مواجه استند غلبه کرده و در شغل خود موفق باشند.

در رقابت امسال Popsicle Stick Bridge محصلان پوهنځی انجنیری در تیم های دو تا چهار نفری با یک استاد رهنما بالای ساخت و طراحی یک نمونه پل که صرفا از چوپ های معمولی و چسپ سفید ساخته شده بود کار کردند.

تیم ها بر اساس عملکرد پل های که ساختند از نظر قدرت، کارایی، نمای ظاهری، و ارایه گزارش فنی یا تکنیکی امتیاز کسب کردند.

در حدود ۵۰ محصل در ۱۷ تیم در این مسابقه اشتراک کرده بودند. بهترین تیم پل (Saan Bridge ) در برابر ۱۳۲.۶ کیلوگرام مقاومت نشان داد با کارایی ۱۲۵.۵، تیم مقام دوم(Popsicle) مقاومت در برابر ۱۳۲.۱۲ کیلوگرام و مقام سوم پل (Popsicle) Stick) ) مقاومت در برابر ۹۲ کیلوگرم و با کارایی ۱۶۱ کیلوگرم کسب کردند.

محمد اریب خالقی محصل سمستر پنجم پوهنځی انجنیری گفت: «یک تجربه خیلی عالی برای فهمیدن روش انتقال بارها از تیرها به کمربندها و تجزیه و تحلیل دسته های فولادی برای جلوگیری از تغییر شکل در کمربندها بود».

شهیرالله یکی دیگر از محصلین شرکت کننده گفت: «من واقعا از تلاش های مداوم استادان ما در ایجاد انگیزه برای شرکت در چنین مسابقات علمی قدردانی میکنم و امیدواریم که این تلاش های ما در آینده نتیجه بدهد».