پوهنځی حقوق پوهنتون کاردان محکمه تمثیلی سالانه خود را برگزار کرد

پوهنځی حقوق پوهنتون کاردان، به منظور بلند بردن سطح دانش حقوقی و مسلکی محصلان، آشنایی محصلان با اصول محاکمات عادلانه، فراگیری بهتر مباحث نظری، کسب مهارت ها و سلوک مسلکی قضائی و ایجاد زمینه رقابت سالم میان محصلان حقوق، محکمه تمثیلی سالانه خود را به تاریخ 9 دلو 1398 در سالون کنفرانس های شعبه تایمنی برگزار کرد.

محصلان شرکت کننده در این محکمه تمثیلی در آغاز سال ۱۳۹۸ توسط کمیته موظف از استادان پوهنځی حقوق انتخاب و شامل برنامه گردیدند، در این محکمه تمثیلی محصلان سمستر های سوم و چهارم روزانه و شبانه بالای یک قضیه فرضی کار نموده و بصورت جداگانه صورت دعوا و دفاعیه ترتیب نمودند، هریک از تیم ها مرکب از هیئت قضائی، څارنوال، وکیل مدافع، منشی، متهم، شهود و مساعد حقوقی بوده و محصلان در نقش های مختلف تمثیل نمودند.

محترم استاد عبیدالله حمید معاون انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان، ضمن صحبت خویش که در این برنامه داشت گفت: « تدویر محاکم تمثیلی در کسب دانش عملی محصلان ضروری می باشد و نیاز است تا محصلان رشته حقوق ضمن فراگیری دانش نظری از مهارت ها و سلوک لازم مسلکی نیز برخوردار باشند. همچنان فعالیت های عملی محصلان حقوق پوهنتون کاردان در این راستا قابل تقدیر است».

این برنامه رقابتی توسط هیئت ژوری بیرونی که مرکب از نماینده محترم قوه قضائیه، لوی څارنوالی و انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان می باشد، داوری گردید و برای تیم برنده، بهترین قاضی، بهترین څارنوال و بهترین وکیل مدافع توسط رهبری پوهنتون اهدا گردید.

پوهنتون کاردان همواره تلاش دارد تا فرصت های کارعملی را جهت ارتقای ظرفیت محصلان برگزار کند.