دیپارتمنت اقتصاد پوهنتون کاردان سمپوزیم انکشاف پایدار سازمان ملل متحد را برگزار کرد.

دیپارتمنت اقتصاد پوهنتون کاردان به تاریخ ۱۸ جدی ۱۳۹۸ سمپوزیم اهداف انکشاف پایدار را در سالون کنفرانس های شعبه تایمنی برگزار کرد. هدف این سمینار آگاهی دهی برای محصلان پوهنتون کاردان و عموم مردم در مورد اهداف
انکشاف پایدار بود.

در این سمپوزیم داکتر میرویس بهیج رئیس عمومی پالیسی و مبتنی بر نتایج وزارت اقتصاد، سمیناری در مورد اهمیت و نقش پوهنتون ها در دستیابی به اهداف انکشاف پایدار ارایه نمود.

همچنان حفیظ الله حصیف مشاور وزارت اقتصاد، سخنرانی به منظور تحقیق در مورد اهداف انکشاف پایدار ارائه کرد، و در باره اهمیت و اجرای آن در افغانستان نیز اشاره کرد.

پس از آن، قیس محمدی آمر دیپارتمنت اقتصاد، گردهمایی پیرامون «مصرف و تولید مسئولانه» که هدف دوازدهم انکشاف پایدار است، برگزار کرد.
یک تن از محصلین که در این سمپوزیم اشتراک کرده بود، چنین ابراز نظر نمود: «این یک سمپوزیم جدید و آموزنده بود. از پوهنتون کاردان سپاسگذاری میکنم و امیدوار استم که در آینده نیز این چنین سمپوزیم های در مورد اهداف انکشاف پایدار برگزار کنند».

در همین حال رئیس عمومی پالیسی و مبتنی بر نتایج وزارت اقتصاد این سمپوزیم را دلچسب و برجسته خواند و به دیپارتمنت اقتصاد وعده همکاری در آینده را داد، تا تلاش بیشتر در این زمینه داشته باشند.

در حاشیه این سمپوزیم، داکتر سید عبدالمعز معاون دیپارتمنت اقتصاد از تلاش شرکت کنندگان در این سمپوزیم قدردانی و سپاسگزاری کرد.

اهداف انکشاف پایدار یک برنامه پانزده ساله ای سازمان ملل متحد است که از سال ۲۰۱۵ الی ۲۰۳۰ در ۱۹۳ کشور جهان به شمول افغانستان تطبیق خواهد شد و شامل ۱۷ هدف کلی می باشد.