پوهنتون کاردان مقام دوم را در اولین نمایشگاه ملی نوآوری و ساینس به دست آورد

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان (MCIT) نخستین نمایشگاه ملی نوآوری و ساینس را به تاریخ ۲۹ دسمبر سال ۲۰۱۹ برگزار کرد که در این نمایشگاه بیش از ۵۰ پروژه توسط پوهنتون های مختلف از سراسر افغانستان ارائه شده بود.

یک هیئت داوران حرفه ای پروژه های ارائه شده در این نمایشگاه را ارزیابی نمودند که در آن محصلان پوهنتون کاردان چهار پروژه نوآوری را ارائه نموده بودند. نتایج پروژه ها به تاریخ ۳۱ دسمبر طی یک مراسم بزرگ در هوتل کابل سرینا اعلان گردید و پوهنتون کاردان با ارائه اولین زبان برنامه نویسی در افغانستان، ساخته و طراحی شده توسط محصلان کمپیوتر ساینس، به ابتکار آقای میلاد اکبری توانست مقام دوم را کسب کند.

دکتر امیرزاده احمدزی رییس پوهنځی انجنیری و تکنالوژی پوهنتون کاردان در استقبال از این دستآورد گفت "من از زحمات میلاد اکبری وهمکارانش، لابراتوار نوآوری پوهنتون کاردان و تمامی محصلانی که با استعدادهای عالی خود به پوهنتون کاردان افتخار می بخشند، قدردانی می نمایم. این موفقیت بزرگ را به محصلان و اعضای هیئت علمی پوهنتون کاردان تبریک می گویم."

پوهنتون کاردان خلاقیت و تلاش های محصلان را تقدیر نموده و از برگزاری این چنین برنامه ها برای تشویق و به نمایش گذاشتن استعداد های جوانان استقبال می نماید.