کسب مقام دوم از سوی محصل حقوق در رقابت مقاله نویسی کمیته بین المللی صلیب سرخ

کمیته بین المللی صلیب سرخ، به مناسبت هفتادمین سالگرد کنوانسیونهای چهارگانه ژنیو، برنامه رقابتی مقاله نویسی را میان محصلان رشته حقوق در سطح کشور برگزار نمود. در این برنامه به تعداد ۷۰ مقاله از محصلان دوره ماستری و لیسانس رشته حقوق از پوهنتونهای دولتی و خصوصی کشور ارسال گردیده بود. پس از ارزیابی مقالات توسط هیئت موظف مقالات سه تن از محصلان مقام اول، دوم و سوم را کسب کردند.

در این رقابت ارشاد قریشی محصل پوهنځی حقوق پوهنتون کاردان حایز مقام دوم شناخته شد. پوهنتون کاردان و کمیته صلیب سرخ برای گرامی داشت از این دستآورد آقای قریشی برنامهء را با حضور نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ برگزار نمود. در این برنامه آقای خواجه جمشید صدیقی، آمر دیپارتمنت حقوق پوهنتون کاردان، طی سخنرانی یادآور شدند ”هرگونه توسعه و تحول اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در یک جامعه تابع داشتن یک نظام آموزشی موثر است. نظام آموزشی زمانی موثریت خواهد داشت که جدید و پاسخگو به نیازهای جامعه باشد و پاسخگو بودن نظام آموزشی تابع تحقیقات علمی است. “ایشان از این ابتکار کمیته صلیب سرخ به نیکی یاد کرده و از تلاش های شان سپاسگزاری نمودند.

در این برنامه همچنان محترم یار محمد یاری مشاور حقوقی و محترم محمد جواد نیوش مسول نشرات کمیته بین المللی صلیب سرخ از همکاری و علاقمندی پوهنځی حقوق و هیات رهبری پوهنتون کاردان تشکر نموده و در ارتباط به اهمیت حقوق بین الملل بشردوستانه، چگونگی همکاری این کمیته با پوهنتون های دولتی و خصوصی در کشور و چگونگی تدویر رقابت مقاله نویسی و معیارهای گزینش مقالات برتر برای اشتراک کنندگان معلومات ارائه نمودند.

در پایان این برنامه برای آقای ارشاد قریشی محصل پوهنځی حقوق پوهنتون کاردان به پاس دریافت کردن مقام دوم در رقابت یاد شده تصدیق نامه و ۳۰۰۰۰ افغانی از سوی کمیته صلیب سرخ اهدا گردید.