پوهنتون کاردان ۶۰ میلیون افغانی را به عنوان بسته ویژه کمک های مالی در پاسخ به بیماری همه گیر COVID-19 اعلام کرد

پوهنتون کاردان مبلغ ۶۰ میلیون افغانی را به عنوان بسته ویژه کمک های مالی برای تمام محصلان که در جریان همه گیری ویروس کرونا با مشکل مالی روبرو هستند اعلام کرد.

این مبلغ قرار شرح ذیل به محصلان پرداخت می‌شود:

کمک های مالی سمسترخزانی ۲۰۱۹

آنعده از محصلان که درسمستر خزانی ۲۰۱۹ از کمک های مالی مستفید شده اند عین مبلغ در سمستر بهاری ۲۰۲۰ نیز برای آنها از طریق سیستم وضع خواهد گردید. این کمک ها نیاز به ارایه درخواستی ندارد و از طریق سیستم برای محصلان انجام میشود.

بورسیه های تحصیلی بر اساس شایستگی- سمستر خزانی ۲۰۱۹

بورسیه های تحصیلی براساس شایستگی برای آنعده محصلان برنامه های لیسانس و ماستری تفویض میگردد که نمرات بلند را در سمستر خرانی به دست آورده باشند. پوهنتون کاردان برای سمستر بهاری ۲۰۲۰ نیز در نظر دارد که بورسیه های مذکور را پس از ارزیابی برای محصلان که از شایستگی اکادمیک و نمرات بلند برخوردار بوده و دارای تخطی دسپلینی نباشند، اهدا نماید. این بورسیه ها برای محصلان واجد شرایط اعطا خواهد گردید. همچنان این تغییرات در حساب محصلان تنظیم خواهد شد و نیاز به ارایه درخواست نیست.

بسته کمک های مالی ویژه (کووید-۱۹)

پوهنتون کاردان افتخار دارد که با درنظرداشت تاثیرات اجتماعی-اقتصادی شیوع ویروس کرونا بسته کمک های مالی ویژه ( کووید-۱۹) را برای محصلان که با مشکلات مالی روبرو اند فراهم مینماید. قابل ذکر است که آنعده محصلان برنامه های لیسانس و ماستری که حسابات مالی خویش را الی ۲۰ ماه اپریل ۲۰۲۰ تصیفه نمایند از مزایای این بسته مستفید خواهند گردید. این کمک ها برعلاوه کمک های مالی قبلی که دریافت نموده اند برای آنها درنظرگرفته شده است. کمک مالی یاد شده دربرابر پرداخت هرقسط فیس برای محصلان برنامه ماستری مبلغ ۲۰۰۰ افغانی و لیسانس مبلغ ۱۵۰۰ افغانی فقط در طول مدت که دروس بابت ویروس کووید-۱۹ بصورت آنلاین ارائه میگردد، قابل اجرا خواهد بود.

شایان ذکر است که مقدار کمک مالی یاد شده مصارف انترنتی محصلان را نیز دربر گرفته و منبعد پوهنتون کاردان توزیع کارت های موبایل برای مصارف انترنتی را متوقف خواهد نمود. محصلان که فیس ماه مارچ خویش را پرداخت نموده اند از کمک های مالی مذکور مستفید خواهند گردید و مبلغ تعیین شده از طریق سیستم به صورت خودکار در حساب شان تنظیم می‌شود و ضرورت به درخواست ندارند. اختصاص این بسته ویژه در واقع بیانگر تعهد پوهنتون کاردان درقبال آنعده محصلان که بدلیل شیوع ویروس کرونا از داشتن دسترسی به تحصیلات متضرر گردیده اند، میباشد.

طرح کمک های مالی اختصاصی رئیس پوهنتون کاردان

طرح کمک های مالی اختصاصی از سوی رئیس پوهنتون کاردان به منظور کاهش اثرات ناگوار اجتماعی و اقتصادی ویروس کرونا درنظرگرفته شده است. تاکید رئیس پوهنتون کاردان محترم روئین رحمانی براین است که مشکلات اقتصادی نباید مانع ادامه تحصیل گردد واین طرح نیزبرای دستیابی به هدف یاد شده ترتیب شده است.
آنعده محصلان که از اقشار آسیب پذیرجامعه بوده و یا بنابر دلایل چون بیکاری و یا سطح پائین درآمد با مشکلات مالی مواجه اند، میتوانند درخواستی های خویش را به برنامه کمک های مالی اختصاصی رئیس پوهنتون کاردان الی تاریخ ۱۲ اپریل ۲۰۲۰ با استفاده از اکونت های خویش از طریق سیستم مدیریت آموزشی (LMS) ارایه کنند.

برای دریافت کمک های مالی، محصلان باید در برنامه لیسانس حداقل ۱۵ کریدت و در برنامه ماستری ۱۰ کریدت را تکمیل نموده و نباید دارای تخطی دسپلینی باشند.