برگزاری سمینار ارتقای ظرفیت برای هیئت کریکت بورد افغانستان از سوی پوهنتون کاردان

پوهنتون کاران به عنوان بخشی از تهعد خویش در قبال دستیابی به هدف هفتم اهداف توسعه پایدار که همانا مشارکت با تمام اهداف می‌باشد، سمینار یک هفته‌یی ارتقای ظرفیت در مورد «مدیریت پروژه» را از تاریخ ۱۵ الی ۲۰ جوزای سال روان خورشیدی برای کارمندان کرکت بورد افغانستان در مقر کرکت بورد افغانستان دایر کرد.

در جریان سمینار، بحث‌های مهم و اساسی در مورد مدیریت پروژه، از جمله چرخه عمر پروژه، پایداری، محدودیت‌ها، مثلث مدیریت پروژه، ویژگی‌ها، ذی‌نفعان و غیره مورد بحث قرار گرفت. هم‌چنان پوهنتون کاردان باورمند است که همه بخش‌ها، از جمله دولت‌ها، جامعه مدنی، دانشمندان، پوهنتون‌ها و بخش خصوصی، برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار باید دور هم جمع شوند. بنابراین، پوهنتون کاردان این سمینار آموزشی را برای بالا بردن سطح آگاهی کارمندان کرکت بورد پیرامون اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، به ویژه زمانی که بحث روی اجرای پروژه و پایداری آن است، تدویر کرد.

محمد صمیم سدید، مدیر دفتر روابط  بین الملل و امور استراتژیک پوهنتون کاردان گفت: «خرسند هستم  که علی رغم همه چالش‌های موجود، پوهنتون کاردان به عنوان یک شریک علمی کرکت بورد افغانستان، توانست سمینار ارتقای ظرفیت را در مورد مدیریت پروژه با موفقیت به کارمندان کرکت بورد افغانستان ارایه دهد.»

وی در ادامه افزود که پوهنتون کاردان با درک این‌که خلای مهارتی در نیروی کار افغانستان وجود دارد، نیازمند همکاری با سازمان‌های ملی و بین المللی در زمینه دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد است. بنابراین، ما نیاز به برگزاری سمینارهای مختلف ظرفیت سازی و آگاهی دهی داریم تا بتوانیم نقش فعالی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار داشته باشیم.

حمید راحدی، مدیر و سرپرست منابع بشری کرکت بورد افغانستان ضمن ابراز خرسندی در اشتراک سمینار آموزشی چنین گفت: «در برنامه امروز موارد زیادی را فرا گرفتم و می‌خواهم از ارایه کننده سمینار و تهیه کننده محتوا آن برای ارایه چنین جلسه مفید قدردانی کنم.»

آقای راحدی در ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد که  سمینار ارتقای ظرفیت در مورد مدیریت پروژه،  تاثیر مثبت زیادی بر ما داشت و انگیزه داد که هرگز یادگیری را متوقف نکنیم و هم‌واره در تلاش توسعه دانش، ظرفیت و مهارت خویش باشیم.  

در آخرین روز سمینار، دفتر روابط  بین الملل و امور استراتژیک پوهنتون کاردان برای شرکت کنندگان  این سمینار آموزشی تقدیرنامه اهدا کرد. علاوه بر این، کرکت بورد افغانستان به آقای محمد نبی نایل، استاد دیپارتمنت اداره تجارت پوهنتون کاردان و ارایه کننده سمینار، جهت قدرادنی و سپاس‌گزاری از زحمات وی تقدیر نامه و یک پیراهن از محمد نبی، بازیکن تیم ملی کرکت افغانستان اعطا کرد.

برای معلومات مزید در مورد دفتر روابط  بین الملل و اموراستراتژیک پوهنتون کاردان:

https://kardan.edu.af/International-Affairs