ورکشاپ بازنگری نصاب تحصیلی پوهنتون کاردان دایر گردید

ورکشاپ بازنگری نصاب تحصیلی پوهنتون کاردان با حضور متخصصان بخش نصاب وزارت تحصیلات عالی ج.ا.ا، هیات رهبری، استادان، فارغان و محصلان این پوهنتون برگزار شد. این ورکشاپ به منظور بازنگری نصاب تحصیلی، بهبود برنامه های تحصیلی، کسب نظریات متخصصان این عرصه، همکاری نزدیک با تمام برنامه های تحصیلی و در کل برای تقویت نصاب تحصیلی پیشنهادی تدویر یافته بود.

پوهنتون کاردان متعهد به تقویت روند ارتقاء و تقویت برنامه های درسی می باشد، و بررسی دوامدار و ارزیابی نصاب تحصیلی را از لحاظ نیازهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و محیطی بخصوص زمینه تحصیلات عالی برای جوانان اهمیت می دهد.

خانم مینه رحمانی؛ معاون علمی پوهنتون کاردان پیرامون بررسی و ارزیابی نصاب تحصیلی میگوید:" برای یک نهاد تحصیلی داشتن یک نصاب تحصیلی مطابق معیارهای ملی و بین المللی حایز اهمیت می باشد، تا بتواند خواسته های بازار کار را برآورده سازد."

قابل یادآوریست، که در نصاب جدید تحصیلی پیشنهادی پوهنتون کاردان، بیشتر روی اهمیت بازارکار و آموزش مطابق با استانداردهای بین المللی و سیستم های آموزش مبتنی بر نتایج (OBE) و آموزش محصل محور (SCL) تاکید زیادی شده است.