پوهنتون کاردان کارگاه آموزشی تحت عنوان آموزش مبتنی بر نتیجه و یادگیری محصل محور را برگزار کرد

آمر دیپارتمنت اقتصاد آقای قیس محمدی و استاد این دیپارتمنت آقای وقاص شینواری به طور مشترک یک کارگاه آموزشی یک هفته ای را پیرامون رویکردهای آموزش مبتنی بر نتیجه (OBE)و رویکردهای یادگیری محصل محور (SCL)برگزار کردند.

این یک برنامه آموزشی شش روزه بود که در آن محصلان دیپارتمنت های مختلف شرکت کرده بودند. در مجموع 38 شرکت کننده اعم از هیئت علمی و غیر علمی به کارگاه آموزشی پیوستند و در جلسات یادگیری فعالانه شرکت کردند.

آموزش مبتنی بر نتیجه و یادگیری محصل محور بخشی از رویکردهای گسترده تدریس هستند که کیفیت آموزش را تضمین می کنند و استقلال را در آموزش و یادگیری برقرار می کنند. این یک تئوری، سیستم یا استراتژی ثابت نیست. درعوض، این یک روش التقاطی و مبتنی بر نیازهای واقعی است که با در نظر گرفتن عوامل محیطی، به روشهای مختلف تفسیر، استفاده و اجرا می شود.

سه روز اول این کارگاه روی آموزش مبتنی بر نتیجه یا OBE و سه روز دیگر روی یادگیری محصل محور یا SCL بحث شد. مربیان سعی داشتند از طریق این رویکرد ها یادگیری فعال، فعالیتهای گروهی و مفاهیم کار گروهی را به شرکت کنندگان آموزش دهند.

تمرکز اصلی این کارگاه به شرح زیر بود:
• توضیح آموزش مبتنی بر نتیجه و مفهوم صف بندی سودمند در تقویت اثربخشی آموزش عالی
• مشارکت فعال در تدوین برنامه درسی، اصلاح و تغییر شکل مجدد روند
• شناسایی روش های مناسب تدریس و یادگیری برای اطمینان از رشد و پیشرفت نتایج یادگیری در نظر گرفته شده
• استفاده از روشها، ابزارها و استراتیژی های ارزیابی در سطح برنامه یا دوره
• کسب دانش در مورد روشهای نوین تدریس
• تمرین اصول یادگیری مبتنی بر تیم و عناصر اصلی

دیپارتمنت اقتصاد پوهنتون کاردان به طور مرتب کارگاه های آموزشی در زمینه موضوعات مختلف را برگزار می کند تا محصلان بتوانند مهارت ها و توانایی های لازم را کسب کنند و رویکردهای یادگیری بهتر را تقویت کنند.