محصلان برتر پوهنتون کاردان تقدیر شدند

پوهنتون کاردان طی یک محفل با شکوه، ۹۶ تن از محصلان برتر رشته های مختلف تحصیلی این پوهنتون را که در سمستر بهاری ۱۳۹۸ نمرات بالا اخذ نموده بودند، با اهدای بورسیه های تحصیلی شایستگی و تقدیرنامه های برتری تشویق نمود.

این محفل در سالون کنفرانس های شعبه تایمنی با حضور محترم روئین رحمانی، رییس عمومی و بنیان گزار پوهنتون کاردان، خانم مینه رحمانی، معاون علمی، روئسا و آمرین پوهنځی ها، همچنین محصلان و خانواده هایشان برگزار گردید.

آقای روئین رحمانی، رییس پوهنتون کاردان با خطاب به محصلان برتر گفتند: «پوهنتون کاردان سالانه دو بار این برنامه مهم را برای تقدیر از محصلان برتر برگزار می نماید، بهترین بودن دشوار است و قرار گرفتن در جمع بهترین ها لذت بخش است. اکنون در کشور ۱۶۹ پوهنتون دولتی و خصوصی فعالیت دارند که در میان آنها پوهنتون کاردان بهترین پوهنتون می باشد، و شما در بهترین پوهنتون بهترین محصلان انتخاب شده اید که واقعاً یک دست آورد بسیار بزرگ می باشد و برایتان تبریک می گویم.»

آقای رحمانی همچنین بیان داشتند: «جوانان با احساس، فعال و با انرژی در پوهنتون کاردان مصروف تحصیل می باشند و اینکه از میان ۵۶۰۰ محصل شما انتخاب شده اید حتما دلیل خاصی دارد. شما با انگیزه خاصی به پوهنتون کاردان می آیید و از آن جمله کسانی هستید که برای دیگران نیز دست آورد خواهید داشت و ما همیشه این افتخار را با شما جشن می‌گیریم. انتخاب شما به عنوان محصل برتر موفقیت بزرگی است و برای شما، فامیل های محترم و دوستانتان آن را تبریک میگویم.»

دفتر کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی مصمم است تا برای ۴۰ تن از محصلانی که نمرات بالا گرفته اند، بورسیه های تحصیلی اعطا نماید.
عمر ساپی، یک تن از محصلان دیپارتمنت ژورنالیزم و ارتباطات پوهنتون کاردان که به عنوان محصل برتر گزینش شده است، میگوید: «من تا اکنون تقدیرنامه های زیادی دریافت کرده ام، ولی امروز خوشحال استم که در جمع محصلان برتر انتخاب شده ام، و از پوهنتون کاردان بسیار زیاد تشکری مینمایم که برای تشویق دست آوردهای محصلان خویش این گونه برنامه های با شکوه را برگزار می نماید.»

ساره، محصل سمستر هشتم دیپارتمنت کمپیوترساینس پوهنتون کاردان و یکی از محصلان برتر با هیجان و خوشحالی گفت: « من امروز بسیار خوشحال استم که تلاش های من نتیجه داد و توانستم نمرات بالا بگیرم. پوهنتون کاردان بهترین پوهنتون افغانستان است و من در طول چهار سال تحصیل در اینجا بسیار زیاد آموخته ام. تشویق استادان و رهبری پوهنتون و این چنین برنامه ها باعث شده اند که ما در درس های خود کوشش بیشتر نموده و در نتیجه دست آوردهای عالی داشته باشیم.»

والدین محصلان نیزاز تلاش های فرزندانشان که چگونه در درس و تحصیلات شان کوشش میکردند یاد آوری کردند و از رهبری پوهنتون کاردان و استادان تشکری نمودند، که برای تشویق و تقدیر از دست آوردهای فرزندانشان، همچون برنامه های با شکوه را برگزارمی نماید و زمینه تحصیلات عالی با کیفیت را برای شان مهیا کرده است.

قابل یادآوریست، پوهنتون کاردان در اخیر هر سمستر از محصلان برتر رشته های مختلف تحصیلی تقدیر نموده و برای آنها بورسیه های تحصیلی را جهت ادامه تحصیل شان اعطا می نماید. این پوهنتون، در سال ۱۳۹۷ برای ۱۵۰۰ محصل به ارزش ۲۲ میلیون افغانی و در سال ۱۳۹۸ برای ۲۴۰۰ محصل به ارزش ۳۴ میلیون افغانی بورسیه های تحصیلی اعطا نمود.