قهرمانی اعضای تیم مناظره پوهنتون کاردان در رقابت مناظره میان پوهنتون‌ها

تیم مناظره پوهنتون کاردان در رقابت مناظره میان پوهنتون‌های خصوصی عنوان قهرمانی این رقابت را کسب نمود. این برنامه رقابتی به میزبانی پوهنتون غالب و با اشتراک تیم‌های مناظره پوهنتون‌های کاردان، گوهرشاد، غالب، ننگرهار، کاتب و پوهنتون خورشید به تاریخ 29 سنبله 1398 دایر گردید.

تیم‌های مناظره کننده روی طیف وسیعی از موضوعات، از سیاست گرفته تا پروسه صلح و انتخابات در پنج مرحله بحث نمودند که در فرجام دو تیم پیشتاز این رقابت در مرحله فاینل راه یافتند و به نمایندگی از تیم مناظره پوهنتون کاردان خانم دنیا کوچی و عصمت الله احمدزی عنوان قهرمانی را بدست آوردند.

تیم های مناظره پوهنتون غالب و پوهنتون گوهرشاد همراه با پوهنتون کاردان در مرحله اخیر رقابت حضور داشتند، که آقای عصمت الله احمدزی پیرامون اشتراک در این برنامه رقابتی چنین گفت: « مدیریت زمانی یکی از عناصر مهم در مناظره محسوب میگردد، که تیم مناظره کننده پوهنتون کاردان قابلیت مدیریت زمان را داشته و نظریات و دیدگاه‌های خود را بصورت موثر برای حاضرین و قضاوت کنندگان انتقال میدهند و این عوامل بصورت اساسی ما را در جهت کسب عنوان قهرمانی کمک نمود.»

وی همچنان تسریح نمود: « انجمن مناظره پوهنتون کاردان بصورت همه جانبه از ما حمایت می نماید و مربی های فن مناظره اصل‌های مهم بحث و مناظره نمودن را برای ما آموزش می‌دهند. و موضوعی که قضاوت کنندگان و مناظره کنندگان در جریان مناظره انتظار دارند مدیریت زمان می باشد.»

عبدالله رحمتزی؛ رییس انجمن مناظره پوهنتون کاردان می‌گوید: « مناظره کنندگان انجمن مناظره پوهنتون کاردان واقعا برای یادگیری بسیار زیاد مشتاق و علاقه مند استند، و در باره موضوعات مختلف با دلیل های منطقی با استدلال بحث و مناظره می نمایند و با انگیزه به سوی دست آوردهای بیشتر در حرکت می باشند.»

پوهنتون کاردان برای اعضای انجمن مناظره خویش به خاطر کسب این موفقیت تبریکی گفته و آرزوی موفقیت می نماید. همچنین این پوهنتون تلاش می ورزد تا بهترین فرصت های مناظره را که محصلان بتوانند ظرفیت‌های علمی و مهارت های خویش را انکشاف دهند، برای آنها فراهم سازد.