حمایت مالی پوهنتون کاردان از نهاد چهارمغز


پوهنتون کاردان به منظور حمایت از نسل آینده ساز کشور و دسترسی آنها به کتاب‌های مختلف و ترویج فرهنگ کتاب خوانی میان کودکان و جوانان، کتابخانه سیار چهارمغز را تمویل مالی نموده است.

فرشته کریم مسوول نهاد چهارمغز هدف از ایجاد این کتابخانه را چنین بیان می نماید: «این کتابخانه را ایجاد کردیم چون متوجه شدیم تعداد زیادی از کودکان دسترسی به کتابخانه نداشته و مکاتب شان نیز کتابخانه ندارد و نیاز دارند تا در کنار مضامین درسی، کتاب‌های خارج از نصاب را نیز مطالعه کنند که باعث می‌شود تا سواد خواندن و نوشتن را بیاموزند و اطلاعات عمومی شان بیشتر شود».

وی همچنان افزود، جای افتخار است که پوهنتون کاردان به عنوان یک نهاد معتبر تحصیلی مسوولیت اجتماعی خود را انجام داده، نهاد چهارمغز را تمویل مالی نموده و از فعالیت‌های که به نفع جامعه و به خصوص نسل آینده ساز کشور است حمایت می‌کند.

یسرا یکی از بازدید کنندگان این کتابخانه می‌گوید: «از آمدن به این کتابخانه بسیار خوشحال استم با وجود که برای اولین بار به این جا آمدم کتاب‌های مختلف را خواندم و موارد خوب را آموختم».

مزمل یکی دیگر از علاقمندان این کتابخانه سیار که هفته یک بار به این کتابخانه می‌آید و کتاب می‌خواند می‌گوید: «زمانی که از خانه به سوی این کتابخانه چهارمغز می‌آیم بسیار هیجانی و خوش می‌باشم چون نه تنها کتاب می‌خوانیم بلکه بازی‌های مختلف چون ترانه خوانی و بازی با لغات را نیز کار می‌کنیم که خوش آیند است و موارد جدید و پیام‌های خوب را یاد می‌گیریم».

نهاد چهارمغز از دو سال بدین سو در شهر کابل با داشتن پنج کتابخانه سیار فعالیت دارد و پوهنتون کاردان برای مدت یک سال این نهاد را حمایت مالی ‌می‌کند.