برگزاری محفل تقدیر از پنجمین دور جایزه چهل بهترین زیر سن چهل پوهنتون کاردان

پوهنتون کاردان افتخار دارد که به روز پنج‌شنبه، ۳۰ دلو سال ۱۳۹۹، طی مراسم با شکوه و ویژه از برندگان پنجمین دور جایزه چهل بهترین زیر سن چهل تقدیر به عمل آورد. در این مراسم آقای روئین رحمانی، رییس و بنیانگذار پوهنتون کاردان، آقای میرویس نهضت، رییس اجراییه پوهنتون کاردان، روئسای پوهنځی‌ها، آمران دیپارتمنت‌ها، برندگان این جایزه و اعضای خانواده‌های شان، حضور داشتند.

برندگان این دور برنامه‌ رقابتی چهل بهترین زیر سن چهل، با در نظرداشت معیارهای تاثیرگذاری مثبت در جامعه از میان ۲۵۰ اشتراک کننده، از سوی کمیته گزینش پوهنتون کاردان در چندین مرحله انتخاب شدند.
مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و پس از پخش سرود ملی کشور، در مورد برنامه و اجندای آن برای اشتراک کنندگان و مهمانان برنامه، معلومات مفصل ارایه شد.

آقای روئین رحمانی، رییس عمومی و بنیان‌گذار پوهنتون کاردان در آغاز برنامه چنین گفت: «امروز جای بسا افتخار و خرسندی است که از دست‌آوردهای چهل تن از محصلان و فارغان مستعدِ پوهنتون کاردان که هر کدام شان تاثیرگذاری مثبت و ارزنده‌ی در جامعه داشته اند، قدردانی می نماییم. برندگان جایزه چهل بهترین امسال در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه پیشگام بوده و خدمات شایانی را برای مردم افغانستان انجام داده اند. برندگان امسال طی یک پروسه شفاف بر اساس معیار تاثیرگذاری اجتماعی انتخاب شده اند. این در واقع تبارز دهنده‌ی دیدگاهِ ما برای یک فردای بهتر و مأموریت ما برای رشد علمی و مسلکی محصلان و فارغان ما می‌باشد.»

آقای رحمانی در ادامه خطاب به برندگان گفت که خدمات ارزنده و مفید تان در جامعه بدون شک تعهد تان را برای داشتن افغانستان پویا نشان می‌دهد که برای خانواده‌ی بزرگ کاردان قابل قدر و نهایت با ارزش است. اخذ این جایزه مسوولیت تان را در قبال جامعه و خدمت‌گذاری تان را به مردم بیشتر می‌سازد و من باور کامل دارم که ما در آینده نیز شاهد افتخارات و تغییرات گسترده‌ی اجتماعی در جامعه از سوی شما جوانان مستعد و متعهد به وطن خواهیم بود.

بهشته نور یکی از دریافت کنندگان این جایزه و محصل ماستری ادراه تجارت گفت:«جایی بسا افتخار و خرسندی است که امروز جایزه چهل بهترین زیر سن چهل پوهنتون کاردان را دریافت کردم، این یک دست‌آورد بزرگ برایم است. در ضمن هیئت رهبری پوهنتون کاردان که من را لایق این جایزه دانست، سپاس ویژه می‌نمایم.»

جایزه چهل بهترین زیر سن چهل، معتبر ترین جایزه پوهنتون کاردان است که برای محصلان و فارغان این پوهنتون اعطا می‌شود. این برنامه از پنج سال بدینسو با راه‌اندازی مراسم با شکوه و اعطای تقدیر نامه برای چهل چهره برتر دایر می‌شود.

میرزا علی واثق محصل رشته ماستری اداره تجارت پوهنتون کاردان و از برندگان این جایزه چنین گفت:«از رهبری پوهنتون کاردان بابت برگزاری این برنامه سپاسگذاری می‌کنم. از اینکه من برنده این جایزه شناخته شدم، خرسند استم. کسب این جایزه، مایه افتخار برای خود و فامیلم است.»
هدف از این برنامه شناسایی و قدردانی چهره‌های برتر پوهنتون کاردان است که با استفاده از دانش علمی شان تاثیر مثبت در جامعه داشتند و در کنار آن از جمله متشبثان، کارفرمایان، رییسان، بنیانگذاران، محققان، ورزشکاران و رضاکاران موفق و موثر جامعه هستند.

برندگان پنجمین دور این جایزه، به جمع ۱۶۰ تن دیگر از برندگان توانمند و با انگیزه در جامعه پیوستند و این کاروانِ تاثیرگذار پوهنتون کاردان با گذشت هر سال بزرگ و بزرگتر می‌شود. هم‌چنان این چهل چهره برتر نمونه‌ی از یک پوهنتون پویا که متعهد به برتری علمی و مسلکی می باشد، هستند.