آمر دیپارتمنت حقوق پوهنتون کاردان در سی و سومین نشست منطقه‌ای حقوق بین‌الملل بشردوستانه اشتراک ورزید.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به تاریخ 5 حوت سال 1397، سی‌وسومین نشست حقوق بین‌الملل بشردوستانه را برای استادان، نمایندگان دولت‌ها و متخصصان جنوب آسیا در کتماندوی نیپال برگزار کرد. در این برنامه به نمایندگی از پوهنتون کاردان آقای خواجه جمشید صدیقی اشتراک ورزید.

متخصصان و استادان از 8 کشور جنوب آسیا (افغانستان، پاکستان، هند، نیپال، بوتان، بنگلادیش، سریلانکا و مالدیف) به اضافه کوریای جنوبی و ایران در این برنامه یک هفته‌‌ای اشتراک کرده و روی چگونگی حفاظت از کسانی که بصورت مستقیم در جنگ سهیم نبوده ولی قربانی جنگ می‌شوند، مناظره کردند. در این برنامه هفت روزه علاوه بر اینکه اساسات حقوق بین‌الملل بشردوستانه مورد اساسی بحث بود، نظریات و دیدگاه‌های کارشناسان و متخصصان این رشته نیز با شرکت‌کنندگان شریک شد.

افغانستان کشوری است که حدود 40 سال جنگ را سپری کرده و اکنون نیز جنگ در آن جریان داشته و برای حفظ و نگهداشت جان افراد ملکی باید در کوتاه‌مدت اصول جنگ برای نظامیان کشور تدریس شده و در دراز مدت نیز حقوق بین‌الملل بشردوستانه برای محصلان از طریق نهادهای تحصیلی درس داده شود تا مانع همچو قربانی‌ها در آینده گردد.

آقای خواجه جمشید صدیقی ضمن ابراز خرسندی از اشتراک در این برنامه گفت: (در جریان این سفر ما فرصت یافتیم تا از پوهنتون حقوق کتماندو دیدن کنیم. این پوهنتون در کنار اینکه امکانات اندک در اختیار داشت؛ دست‌آوردهای زیادی داشته و عضویت اکثر نهادهای حقوقی را نیز بدست آورده است.)

آقای خواجه جمشید صدیقی قرار است اندوخته‌هایش از این برنامه را پس از شریک‌سازی به سایر استادان حقوق پوهنتون کاردان به محصلان نیز تدریس کرده و آنان را با دانش نوین حقوق بین‌الملل بشردوستانه آشنا بسازد.