سمینار رازهای رسیدن به برتری علمی برای محصلان پوهنځی علوم اجتماعی پوهنتون کاردان برگزار گردید

پوهنځی علوم اجتماعی پوهنتون کاردان بمنظور تشویق و انگیزه‌دهی محصلان رشته‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در مقاطع لیسانس و ماستری و برنامه لیسانس در ژورنالیزم، سمیناری را پیرامون (رازهای رسیدن به برتری علمی) به روز پنج‎شنبه 29 قوس سال روان خورشیدی در تالار کنفرانس‌های پوهنتون کاردان برگزار کرد.

در این برنامه ابتدا آقای زاهد جلالی آمر دیپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین‌الملل به سخنرانی پرداخته و حضور محصلان را در این برنامه خیر مقدم گفت. در ادامه داکتر احمد خالد حاتم رییس پوهنځی علوم اجتماعی پوهنتون کاردان، سخنرانی کرده و در مورد رازهای رسیدن به برتری علمی نظر خود را اینچنین بیان کرد: (برتری علمی به این معنی نیست که محصل باید نمرات بلند اخذ کرده و به نوعی در ظاهر فردی لایق و توانا به نظر برسد، بلکه یک محصل وقتی می‌تواند به برتری علمی دست یابد که ذهن فعال و کنجکاو داشته و بیشتر تفکر نماید. یک محصل فعال باید همیشه تحقیق کند و به دنبال راه‌های حل باشد، نه امتیازات ظاهری.)

وی در ادامه صحبت‌هایش از تجارب خود در دوران تحصیل برای محصلان گفته و رازهای رسیدن به موفقیت دانشمندان بزرگ جهان را برای شان بیان کرد، تا باشد بیشتر متمرکز به رشد استعدادهای خودی گردیده و پیرامون موضوعات مهم و داغ روز به تحقیق و پژوهش بپردازند. محصلان در پایان این سمینار آموزشی سوالات شان را مطرح کرده و نظریات و دیدگاه‌های شان را نیز با دیگران شریک ساختند.