پوهنتون کاردان رقابت آنلاین را پیرامون فضیلت ماه مبارک رمضان برگزار کرد


دیپارتمنت های اقتصاد و اداره تجارت پوهنتون کارادان خرسند است که رقابت آنلاین را پیرامون فضیلت ماه مبارک رمضان به روز دوشنبه 8 ثور 1399 مطابق با چهارم ماه مبارک رمضان با استفاده از نرم افزار (زوم) برگزار نمود.

در این رقابت علاوه بر اشتراک 82 محصل از دیپارتمنت های مختلف، دکتر عبدالمعز رئیس پوهنځی اقتصاد، انجنیر امیرزاده احمدزایی رئیس پوهنځی انجنیری سیول و آمرین پنج دیپارتمنت نیز در این رقابت حضور داشتند.

برای شفاف تر شدن رقابت، استاد محمد یوسف الکوزیی به عنوان قاضی داخلی و مفتی شمس الرحمان فروتن محقق برجسته کشور، به عنوان قاضی خارجی انتخاب شد. این رقابت با قرائت انجنیر گل رحمان آمر دیپارتمنت انجنیری آغاز شد و سپس هر دو داور مرحله اول این رقابت را شروع کردند. از میان 82 اشتراک کننده، 30 نفر توانستند با پاسخ دادن درست به سؤالات، راهی مرحله دوم شوند.

در مرحله دوم این رقابت، محصلان انجنیری با کسب 5 امتیاز برنده مقام اول، تیم دختران دیپارتمنت اداره تجارت با کسب 4.90 امتیاز مقام دوم و تیم پسران دیپارتمنت اداره تجارت موفق به کسب 4.70 امتیاز مقام سوم شدند. علاوه بر اهدای جوایز برای برندگان مقام های اول، دوم و سوم به ترتیب پنج، چهار و سه نمره در مضمون ثفافت نیز داده شد.

در حاشیه این رقابت، سمیرا گوهری محصل دیپارتمنت ژورنالیزم و ارتباطات عامه، به نمایندگی از محصلان سخنرانی نموده و ضمن سپاسگزاری از رهبری پوهنتون کاردان به ویژه پوهنځی اقتصاد به منظور برگزاری این رقابت ها افزود: «راه اندازی چنین برنامه های آنلاین برای محصلان بسیار مفید است و در رقابت امروز، موضوعات را فرا گرفتم که قبلاً نمی دانستم و امیدوارم همه محصلان از آن بهره مند شده باشند».

از آغاز شیوع بیماری کووید-19 تا اکنون، پوهنتون کاردان آموزش آنلاین را در کلیه بخش ها با کمک فناوری ارتباطات آغاز کرده و تلاش می کند با برگزاری سمینارهای آنلاین و رقابت های مشابه پبرامون موضوعات مهم، سطح علمی محصلان را بالا ببرد.