دیدار محصلان دیپارتمنت ژورنالیزم از اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان

محصلان سمستر های اول و دوم دیپارتمنت ژورنالیزم و ارتباطات عامه پوهنتون کاردان طی یک سیر علمی به روز سه شنبه 20 حمل سال جاری از اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان دیدار کردند. در این دیدار که حدود چهل تن از محصلان حضور داشتند، محصلان از بخش‌های مختلف اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان دیدار کرده و در مورد فعالیت های این نهاد معلومات کافی بدست آورند.

مسوولان اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان ضمن ارایه معلومات در مورد کارکردهای این اتحادیه یک جلد رهنمود موازین اخلاقی خبرنگاری و یک جلد از رهنمای خبرنگاران در جریان انتخابات که اتحادیه ملی ژورنالیستان برای رهنمایی خبرنگاران به چاپ رسانیده است، را به محصلان دیپارتمنت ژورنالیزم اهدا کردند.

سپس محمد فهیم دشتی رییس اجرایی اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان در مورد پیشینه‌ی اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان و موازین اخلاقی خبرنگاری به محصلان معلومات داد. فهیم دشتی در سخنانش گفت که خبرنگاران در افغانستان هرچند با تهدیداتی مواجه اند که در چندین مورد باعث کشته شدن آنها نیز شده است، اما راهیان آزادی بیان هنوز هم با شوق بیشتر به کارشان در عرصه اطلاع رسانی ادامه می‌دهند.

او محصلان دیپارتمنت ژورنالیزم را تشویق کرد که با عشق و علاقه به درس‌های شان بپردازند و از هیچ نوع تهدید و یا فشار ترس نداشته با شجاعت به کار خبرنگاری بپردازند. در پایان این دیدار محصلان دیپارتمنت ژورنالیزم با آقای دشتی وعده سپردند که متعهدانه به این مسلک خواهند پرداخت و از هیچ تلاشی برای اطلاع رسانی دقیق، شفاف و مستند دریغ نخواهند ورزید.