دیپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین‌الملل مناظره‌ی را پیرامون چالش‌ها و فرصت‌های فرا روی صلح در افغانستان برگزار کرد

دیپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پوهنتون کاردان به روز یک‌شنبه، ۲۷ سرطان سال روان خورشیدی، مناظره‌ی را میان محصلان این دیپارتمنت روی چالش‌ها و فرصت‌های فرا روی صلح در افغانستان، بمنظور تعهد خویش در قبال دستیابی به اهداف توسعه پایدار به ویژه هدف شانزدهم: صلح، عدالت و نهادهای توانمند، برگزار کرد.

در این مناظره ۱۶ محصل در اولین جلسه شرکت کرده و به تاریخ ۱۸ سرطان ۱۴۰۰، تجزیه، تحلیل و استدلال‌های خود را به دو زبان (دری و انگلیسی)  در مورد موضوع مناظره از طریق نرم افزار زوم ارایه کردند. آقای مطیع الله آریان پور، صدیق الله سهیل، محمد کوثر دولت زی و داکتر تفیل احمد پیرزاده، اعضای هیئت بررسی و ارزیابی کننده این مناظره بودند.

پس از ارزیابی، از میان ۱۶ محصل فقط ۸ نفر توانستند به دور نهایی راه پیدا کنند. ولید کاریاب، آقای صباون ارغندیوال، احمد صدام پناه و عبدالله شینواری پس از ارایه استدلال‌ها و تحلیل‌های خود به زبان انگلیسی و هم‌چنان خانم رحیمه، شاه مسعود، گل ولی هیوادپال و میر نظام الدین پس از ارایه استدلال‌ها و تحلیل‌های خود به زبان دری، به دور نهایی رقابت راه یافتند.

زاهد جلالی، آمر دیپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین‌الملل گفت: «این فرصت خوبی برای محصلان ما بود تا عملاً در رقابت‌های مناظره شرکت کرده و افکار و دیدگاه‌های خویش را در مورد چالش‌ها و فرصت‌‎های صلح در افغانستان، که در حال حاضر بسیار مهم است، بیان کنند.»

وی در ادامه افزود که هدف دیپارتمنت ما نه تنها سهیم کردن محصلان در فعالیت‌های نصاب درسی؛ بلكه فراهم كردن فرصت‌ و مشاركت در فعالیت‌های عملی و خارج نصاب نیز است.

احمد ولید کاریاب یکی از برندگان دور نهایی گفت: «چنین بحث‌های آموزند به طرز چشمگیری توانایی‌های تحلیلی و تفکر انتقادی محصلان را افزایش می‌دهد.»

دیپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین الملل به برتری علمی در بخش آموزش و تحقیقات متعهد است و نصاب درسی را طراحی نموده که بر علاوه دانش، فهم و درک محصلان را نیز در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل گسترده می‌سازد.

 برای معلومات مزید در مورد دیپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین الملل: https://kardan.edu.af/dr/Academics/Programs_Social_Sciences.aspx