تدویر برنامه زنده معلوماتی پیرامون روش‌های موثر کتاب‌خوانی از سوی پوهنتون کاردان

کتاب‌خانه پوهنتون کاردان برنامه زنده معلوماتی را در مورد «روش‌های موثر ازدیاد علاقمندی به کتاب‌خوانی» به روز یک‌شنبه ۱۳ سرطان سال روان خورشیدی، از طریق صفحه رسمی فیسبوک این پوهنتون برگزار کرد. در این برنامه، داکتر شرف‌الدین عظیمی، نویسنده و روانشناس به پرسش‌های بینندگان پیرامون موضوع برنامه و این‌که چگونه می‌تواند کتاب‌خوان فعال باشند، پاسخ ارایه کرد.

هدف از راه‌اندازی این برنامه ارایه مشاوره‌ در مورد ارتقای مهارت‌ها و روش‌های کتاب‌خوانی عموم مردم و این‌که چگونه می‌توانند به کتاب‌خواندن عادت کنند، بود. هم‌چنان تدویر این برنامه، نمایان‌گر تعهد پوهنتون کاردان در قبال دستیابی به هدف چهارم توسعه پایدار که همانا آموزش باکیفیت است، با ارایه موضوعات آموزشی برای عموم مردم و بدون هزینه، می‌باشد.

آقای عظیمی گفت: «یکی از روش‌های موثر برای ازدیاد علاقمندی به کتاب‌خواندن این است که از کتاب‌های با حجم کم و محتوای تفریحی و زنده‌گی نامه آغاز کنید و در ادامه می‌توانید کتاب‌های داستانی را خوانده و در نهایت به خوانش کتاب‌های با حجم بیشتر و محتوای علمی بپردازید.» وی هم‌چنان افزود که روش‌های مطالعه از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هر شخص می‌تواند راهكارهای مشخص خود را برای مطالعه، با مشاوره‌ای افراد متخصص، دریابد.

علاوه بر این، آقای عظیمی در ادامه ترفندهای مهم مطالعه کردن را برای بینندگان توضیح داد و آن را به عنوان یک روش اثبات شده و موثر برای بیشترین بهره گیری از مطالعه توصیه کرد. سپس برنامه معلوماتی با پاسخ دادن به پرسش‌های بینندگان برنامه ادامه یافت.

دفتر توسعه پایدار پوهنتون کاردان متعهد است تا با برگزاری برنامه‌ها متنوع، به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد دست یابد. بنابر این، برنامه‌های معلوماتی و آموزشی کتاب‌خانه پوهنتون کاردان برای محصلان، فارغان و عموم مردم نمونه بارز تعهد این نهاد تحصیلی است.

برای معلومات مزید در مورد دفتر توسعه پایدار: https://kardan.edu.af/dr/sustainability/

برای معلومات در مورد کتاب‌خانه پوهنتون کاردان:    

https://kardan.edu.af/dr/Success-center/kardan_library.aspx