پوهنتون کاردان برنامه‌ی زنده معلوماتی پیرامون نقش سیاست در محو فقر را دایر کرد

پوهنځی علوم اجتماعی پوهنتون کاردان به تاریخ ۹ سرطان سال ۱۴۰۰، برنامه‌ی معلوماتی زنده را در مورد «نقش سیاست در محو فقر» از طریق صفحه رسمی فیسبوک این پوهنتون برگزار کرد. مطیع‌الله آرین پور، استاد دیپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین الملل، میزبان این برنامه معلوماتی بود.

هدف از راه‌اندازی این برنامه، ارایه اطلاعات جامع درباره مفهوم فقر، تعریف‌ها، انواع فقر و نقش سیاست در ریشه کن کردن فقر برای عموم مردم بود تا معلومات لازم را این زمینه حاصل کنند. هم‌چنان این برنامه را افراد زیادی به صورت آنلاین و از طریق صفحه فیسبوک پوهنتون کاردان دنبال کردند.

آقای آرین پور تعریف همه جانبه از  فقر و توانایی مردم در تامین نیازهای اساسی و نرخ درآمد خانواده‌‌ها ارایه کرد. وی هم‌چنان اظهار داشت که فقر بحث پیچیده و چند بعدی بوده و این سیاست است که می‌تواند فقر را در جوامع کم یا زیاد کند. در قسمت دوم برنامه، آقای آریان پور علل فقر در جوامع را توضیح داده و بر بی عدالتی اجتماعی، جنگ و درگیری‌ها، نبود زیرساخت‌های کاری به عنوان عوامل اصلی فقر نیز اشاره کرد.

پوهنتون کاردان به عنوان یک نهاد تحصیلی پیشگام و با درک مسوولیت‌های اجتماعی خویش در جامعه، برنامه‌های معلوماتی و آموزشی را برای عموم مردم، به ویژه در مورد فقر در جریان همه‌گیری بیماری کرونا، که نشان‌دهنده تعهد این پوهنتون در قبال هدف اول: محو فقر و هدف چهارم: آموزش باکیفیت توسعه پایدار است، برگزار می‌کند.

دیپارتمنت علوم سیاسی و روابط بین الملل پوهنتون کاردان مصمم است دانش لازم را در مورد تیوری‌ها، نظریه‌های سیاسی و تحولات منطقه‌ای و بین المللی به محصلان ارایه دهد. این آموزش‌ها محصلان را کمک می‌کند که دانش سیاسی، آشنایی و درک موضوعات سیاسی امروز را داشته باشند و مهارت‌های تحلیلی خود را در ارتباط با مسایل سیاسی داخلی و بین المللی افزایش دهند.

برای دریافت معلومات در مورد رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل: https://kardan.edu.af/dr/Academics/bps.aspx